Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med det her?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jentami har vært verdens snilleste hele tiden. Hun har alltid bare vært blid og fornøyd og sover fint og i det hele tatt. Drømmebaby!

Nå er hun 6 mnd, og hun har begynt å "tulle" veldig. Hun griner mye før hun sovner, selvom hun er stuptrøtt. Hun skriker helt til noen tar henne opp, da gliser hun VELDIG. Akkurat som at hun tenker "YESS, jeg vant!!!!!"

Alle sier at "det er fordi dere skjemmer henne bort".. Men hvordan går det an å skjemme bort en liten baby? Og hva kan vi gjøre for å få slutt på det her, komme tilbake til rutinene? Spesielt når hun er hjemme med far om kvelden hvis jeg er på butikken e.l., griner hun mye og vil aldri sove.. Vi går jo inn etter en liten stund når hun griner, for at hun ikke skal føle seg alene. Men da blir hun enda mer sinna!!

Om dagen kan hun godt ligge å leke på gulvet, men når hun blir lei SKRIKER hun sånn at man skulle tro noe var galt, men med en gang vi løfter henne opp kommer gliset tilbake. Utspekulert baby altsåå :) Men hva kan vi gjøre med det? Det blir jo litt slitsomt, spesielt når vi er hos andre etter leggetid osv, for hun vet at noe skjer og da NEKTER hun å sove i vogna...

Hilsen fortvilet førstegangs mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det man må stålsette seg:) De er utspekulerte og lærer fort hva som må til for å få mammas oppmerksomhet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mamma vil alltid gi oppmerksomhet :P Men skjønner jo at det ikke er lurt, og jeg BØR ikke gi etter så lett! Men hun får skikkelig trist uttrykk i ansiktet, og da er det gjort... jeg synes jo så synd på henne og mååå bare kose litt.. Hvordan skal jeg gjøre det da, stålsette meg? La vær å ta henne opp og snakke til henne, sjekke henne osv når hun griner? "alle" sier jo at man skal gå inn til dem hvert 5. minutt til de sovner, skal jeg bare la det vær da eller skal jeg drøye til 10 eller..? huff jeg trenger råd!!

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utspekulert??? Ikke enig.. ja de forstår raskt hva som gir dem oppmerksomhet..men dette er jo ikke å være utspekulert... barn tenker ikke på samme måte som voksne.. Hun ønsker å være nær deg..rett og slett..

Vi hadde det likt med vår datter.. og når hun hylte på gulvet fikk hun komme opp.. hjelpes meg..ungen er bare 6 mnd!!

Men når det kom til legging prøvde vi å være litt strengere.. Jeg er helt i mot skrikekurer.. og prøvde heller en dansk metode. (tror det var dansk).. opp ned metoden.. Når hun ble lagt begynte hun å gråte.. da løftet jeg henne opp..men sa ingenting til henne..og kjertegnet henne ikke..(og her må man også selfølgelig kjenne barnet sitt og skille mellom behovgråt og annen gråt).. Med en gang gråten stanset la jeg henne ned igjen. Da kunne det ta kun få sekunder før gråt igjen.. da løftet jeg henne opp igjen.. samme prosedyre..men ingen snakk..ingen kos.. og IKKE noe blikkontakt.. la henne ned igjen osv.. dette gjorde jeg sikkert 20 gangen første kvelden.. rundt 12-16 andre kvelden.. 10 tredje tror jeg... 4 kvelden roet hun seg raskt.. aldri hatt problem med legging etter dette.. Og skjer det igjen senere er det bare å gjenta.. barnet skjønner raskt at det ikke får noe annet enn å bli løftet opp...og vil gå lei..

MEN... dette hjelper selfølgelig ikke på alle... det skal jeg ikke påstå..men dette er en metode jeg personlig syns virker bedre enn skrikekurer..og ihvertfall bedre når barna er så små!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei jente som var på samme viset- var alene i tillegg og holdt på å miste vettet hver kveld, for da var det kriiise og hyling.

Hun strålte som en sol da hun så meg kom inn i rommet, så jeg skjønte det ikke var noe alvorlig.

Helsesøster sa jeg skulle gå inn hvert 5te minutt, og gi henne smukken - ikke snakke med henne eller gi henne noe oppmerksomhet. Hun ble lei etter et par kvelder og skjønte at det ikke var noe å hente lengre:)

Hun legger seg heldigvis uten å mukke nå - av og til prøver hun seg igjen - (gjerne etter hun har vært syk og rutinene glir litt ut), men da varer det ikke særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuusen takk for svar!! da får jeg prøve ut litt av hvert og håpe at noe funker... selvfølgelig liker jeg ikke når hun skriker, så om det finnes metoder for å unngå det er jeg nok villig til å prøve alt :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Lykke til ihvertfall! =) jeg syns oppnedmetoden funket helt supert.. Og kommer til å gjøre det samme med neste mann..syns ikke noe om at man skal la ungene skrike i 5 min for å så gå inn.. huff..babyen er jo bare 6 mnd.. er ungen over året..så blir kanskje saken annerledes..nå er vår datter 3 år straks..og nå får hun hyle om hun ikke vil sove.. for nå kan hu si om det er noe som plager henne.. men sjelden det skjer.. for hun har vært greit å legge siden jeg tok i bruk den metoden som sagt..

Håper metoden funker for deg og!

Anonym 11.04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...