Gå til innhold

Kan jeg bruke en svart penkjole i bryllup ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal gifte meg i sommer, og ja, du kunne godt ha kommet i svart, rødt, grønt, blått, gull, lilla, søvl,- you name it. Bare du har pyntet deg litt og føler deg bra selv..Er viktig for en trivelig kveld at man føler seg vel..Hvitt har jeg heller ikke noe imot, men der satte mannen foten ned....Ja, ja...Nå HAR jeg en ivory brudekjole, men kunne ha valgt en mer "gullfarget" eller lys rosa eller annen pastellfarge også...Lå i tankene mine i starten, og det er flere og flere som har farge på kjolene sine. Skal man informere om farge på brudens kjole da eller?

Nei, noen "forsvarer" seg med at hvitt er for bruen, rødt betyr ditt, sort er sorg, grønt betyr datt osv osv, og elsker og briefe med kunnskap om tradisjon..Vel, den ELDSTE tradisjon er svart kjole hos bruden, jeg mener hvilke tradisjoner vil man holde på , hvilke ikke? Og brudekjolen er heller ikke HVIT lenger, mer eller mindre umulig og få i det,- det er ivory.....Så også "hvitt er forbeholdt bruden" er feil for 90% av alle "hvite" bruder...FOri veldig få KLER hvitt, enkelt og greit...SÅ endret man "tradisjon" fra hvit til ivory brud.......FØrst sort, så hvit, så ivory..Så hvorfor ikke endre på kleskodeksen..

Men selvsagt, STÅR det kjole og hvitt eller Galla ,- eller det er nevnt anent under "antrekk" i innbydelsen, så bør man ikke bryte det, er mani tvil spør man evt bruden...Står det ikke noe, så kan man anta at "alt er lov";- mener jeg..Og antrekkskoden spesifiserer uansett ikke FARGE på kjolen, kun type/lengde:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...