Gå til innhold

trodde jeg skulle slippe unna!

Anbefalte innlegg

jeg trodde jeg var en av de heldige som slapp kvalmen. men i dag, i uke 6, kom den sakte men sikkert. Måtte ringe meg inn syk på jobben i dag. Det verste er at jeg er så syyykt sulten samtidig som jeg er kvalm at det nesten gjør vondt i magen. hehe, skikkelig teit.

men nå ligger jeg her da i sengen med bøtten på den ene siden og tallerken med skive på andre siden å syns fryktelig synd på meg selv...

håper ikke dette blir min hverdag i de neste månedene

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143363210-trodde-jeg-skulle-slippe-unna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er bare nødt til å fortelle deg at jeg for min del har funnet kuren mot denne kvalmen og oppkast! Jeg må bare pressisere at under forrige sv.skap ble jeg sengeliggende til uke 16. Det såg ut som dette skulle gjenta seg også denne gang, da måtte jeg ta grep!!!! Kom meg til legen og fikk Rp. på Pyridoksin NAF 40mg, denne er altså Rp. fri, så vet ikke jeg hvorfor jeg fikk det... Uansett, tar tre tbl. i døgnet. Er jo til tider litt kvalen innimellom, men på ingen måte slik jeg hadde det. Og det som også er helt fantastisk og det VIKTIGESTE, den er ikke skadelig på fosteret. Jeg er nå 9 uker på vei og kan for første gang nye graviditeten!!!!!

Lykke til!;-)

Pass på at du alltid har mat i magen. Jeg tok meg noen salte kjeks på sengen om morgenen.

En annen ting som alltid funker er blå farris og eplemost(på flaske). Ta 50/50 og bland.

Den siste tingen som hjalp meg er sprayen fra Earth mama. Kjøpte den på babyfryd.no Den inneholder ingefær og forhindrer kvalme.

Brukte den på kontoret og fikk noen rare blikk innimellom men det fikk de bare overleve..hehe

tusen takk for gode tips og råd. var hos legen i går. han sa om det ikke bedret seg over helga måtte jeg legges inn (noe jeg IKKE har lyst til). han sa også noe om reisesyketabeletter, men da jeg kom på apoteket for kjøpe disse sa apotekteknikeren at jeg ikke kunne bruke de om jeg var gravid.. har noen av dere brukt postafen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...