Gå til innhold

NAV-dama! ...Eller andre som kan hjelpe:-)

♥min♥lille♥prinsesse♥

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på noe angående AAP...; Hvis jeg får innvilget AAP, og planen er å studere i tre år, hva skjer da dersom jeg blir gravid? Kan jeg da ta pause i studiene, for så å fullføre etter svangerskapet/permisjonen? Har man forresten krav på permisjon i en slik situasjon?

Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi jeg begynner å bli "gammel" (he, he...:-))...Og er redd for at jeg ikke har tid til å vente tre år til dersom vi vil ha flere barn:)

Har ikke lyst til å spørre om dette på NAV, nå mens søknaden min er under behandling, så er takknemlig for svar her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AAP gir opptjeningsrett til foreldrepenger. Dersom du har fått AAP i 6 av de siste 10 månedene, har du rett til foreldrepenger i den tiden du tar permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hus at det å få innvilget AAP ikke er dte samme som å få innvilget utdanning. Vedtak om AAP er kun et pengevedtak. Det er handlingsplanen din som avgjør om du får utdanning eller andre tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som 09:37 sier. Jeg gikk på AAP i 2009/2010 og kunne ikke ta utdannelse. Min handlingsplan gikk kun på behandling for å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-)

Nå var jeg på møte på NAV igår! Jeg har nå fått innvilget avklaringspenger, og fått bekreftet at jeg kan studere i 3 år. Så nå lurer jeg på hvordan det blir dersom jeg skal ha permisjon, og også hva som skjer dersom jeg evt. blir sykemeldt i et evt. svangerskap. Blir det da en "pause" i planen, sånn at jeg kan hoppe av og starte opp igjen etter permisjon? Noen som har vært i en lignende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på vedtaket ditt. Mitt vedtak varte bare til permisjonen begynte og om jeg skulle fortsette på aap etter permisjon så måtte jeg søke om det på nytt.

Om vedtaket ditt også gjelder i permisjonen så må du fortsette i behandling og fortsette med handlingsplanen i permisjonstiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar:)

Får vel bare ta kontakt med NAV dersom det skulle bli aktuelt:-)

Er bare så redd for å miste den muligheten jeg nå har fått, til endelig å få meg en skikkelig utdannelse, dersom jeg blir gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...