Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Joda min har vilje og hun spør jo om å få is eller noe, Men mas? Jeg vil ikke kalle det mas. Hun kan trasse og hyle om hun ikke får vilja si men mas? Hva legger dere i ordet mas da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Syns innlegget ditt var litt masete jeg. Ikke forstår jeg hvor du tar det fra heller.. Har du lest noe her om 3 åringer som maser eller bare la du det ut "av deg selv"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg leser at treåringer maser om hull i ørene . derfor innlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 Å ja ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Skjønte virkelig ikke innlegget ditt. Jeg opplever trass og hyl som mas...... ...min 3 åring kan mase om å gå ut på lekeplassen etter barnetv. Han trenger ikke hyle og trasse om det, bare spør 10000 ganger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 trass og hyl er da ikke mas, mas er når 8 åringen ikke gir seg ved et nei. en treåring har ikke kommet så lanngt i utviklingen. å spørre 10000 ganger da kan du takke deg selv for at du har gitt opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Del Skrevet 28. juni 2011 Mas er når de spør 1000 gang om samme ting, klarer ikke vente så maser konstant feks om å ut, få en is,se film osv osv. mas er så mangt d. Jeg mener mas er når de ikke klare å høre de første gangene de får beskjed om å vente,eller får et nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg opplever trass og hyl som mas!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Del Skrevet 28. juni 2011 Nå er min bikket 4 år, men han kunne jammen meg mase til vi fikk vondt i hode av og til. Og kan det fortsatt. Da mener jeg mas, ikke sutring og trassing. "mamma, kan jeg få..." "Du mamma...kan ikke jeg få" "Maaaaammmmmaaaa!!!!!...vær så snill kan jeg få..." osv sånn ca 100 ganger. Ikke hyling, ikke grining, kun MASING!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 Kan vel legge til at vi ALDRI gir etter for mas, men han maser likevel. Tror det bare er i hans natur, for han prater egentlig kronisk så lenge han er våken, er nesten aldri stille. Tror ikke han maser bare for å oppnå noe nødvendigvis, han vet jo at det ikke fungerer, men fordi han liker å snakke, og da har han noe å si en lang stund. Anno 09:17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #11 Del Skrevet 28. juni 2011 En treåring kan fint mase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #12 Del Skrevet 28. juni 2011 Vet ikke hva slags kapasitet ungen din har HI . Men mine på 3 år kan mase ja , også på hull i ørene. Men er jo ikke sikkert din har vokst såppass mye i topplokket ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Del Skrevet 28. juni 2011 MIn er helt fin i hode så kom ikke her og anngrip. Da er det sikkert jeg som har en høyere toleranse grense da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #14 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg angrep deg ikke. Jeg skrev at en treåring fint kan mase. Hvordan du kan trekke noen konklusjoner om din toleransegrense vs. min, eller si jeg angriper deg, er uforståelig. (legg innleggene dine der de hører hjemme!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #15 Del Skrevet 28. juni 2011 Hva var det der for noe da? PMS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Del Skrevet 28. juni 2011 Min treåring maser! Kan jeg få is mamma, nei... tre minutt senere. kan jeg få is mamma, nei. tre min seiner osv osv... Det er mas. Om han setter seg ned i sinne og hyler og griner og tramper når han får nei og slår seg helt vrang når han får nei, da er det trass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #17 Del Skrevet 28. juni 2011 Min 6 åring kan mase han. Spør han om å få en is før middag, og får nei...så stopper det ikke der. Da maser han om den isen til jeg blir sint noen ganger. Har skjedd at han må sitte i skammekrok stolen sin, pga masingen. Han vet ikke når han skal stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #18 Del Skrevet 28. juni 2011 2åringen min MASER! Og det går i et, hele tiden. "mamma kan vi gå ut", også fortsetter hun bare å spørre selvom hun får et svar. Innimellom skulle man tro hun ikke hadde ører! Er man heldig, så er det noen dager det hjelper om vi sier samme setningen som henne "nei, du kan ikke gå ut" isteden for bare et nei, og hun blir stille. Men de dagene blir sjeldnere og sjeldnere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #19 Del Skrevet 28. juni 2011 Anonym 09.23 skrev : "Vet ikke hva slags kapasitet ungen din har HI . Men mine på 3 år kan mase ja , også på hull i ørene. Men er jo ikke sikkert din har vokst såppass mye i topplokket ennå." Dette kaller jeg å gå til anngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 28. juni 2011 #20 Del Skrevet 28. juni 2011 Tuller du nå? Så klart en 3 åring har kommet så langt i utviklingen at h*n maser! Her spør gutten på snart 3 år om han kan få is, han får nei, og sier væææær så sniiiil opptil 20 ganger. Samme gjelder pølser. Han henter seg en stol og står og kikker inn i kjøleskapet. Ser han pølser der inne så er maset i gang. "vææææææær så sniiiiil, mamma".. Jeg er veldig konsekvent. Har jeg sagt nei, så betyr det nei. Men det hindrer ikke ungene i å prøve seg for det. De kan mase til de blir blå i fjeset, men til slutt snakker de for døve ører. Enden på visa er jo "bare" at de furter i noen minutter, og så er de i full lek igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #21 Del Skrevet 28. juni 2011 Hehehe. Hvem er det du prater til? Innlegget ditt har jo ingen relevans til det du svarer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #22 Del Skrevet 28. juni 2011 Mas er når ting repeteres, selv etter et par klare nei.Feks. hvisbarnet spør om is mange ganger rett etter hverandre, selv om du tydelig har sagt nei, så er det mas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #23 Del Skrevet 28. juni 2011 Personen der anntyder at mitt barn ikke er normalt utvikklet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #24 Del Skrevet 28. juni 2011 Angrep, ikke anngrep. Utviklet, ikke utvikklet. Antyder, ikke anntyder. Du må svare på innlegget du vil besvare. Det er jo helt latterlig at du bare legger innleggene dine hvor som helst uten logikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #25 Del Skrevet 28. juni 2011 OK HI her . Jeg skjønner at vi er veldig forskjellige og har veldig forskjllige barn. Jeg synes ikke at min 3 åring maser. At hun spør flere ganger om å få is og jeg sier nei blir sett på som mas av andre her inne jeg tenker mer på det som en del av det å lære og prøve ut. At hun viser vilje og minner meg på at hun vil ut eller ha denne isen er for meg ikke mas. Godt vi er forskjellige ha en fortreffelig dag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå