Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 ok, så jeg må ha 6 gode lønninger utav 10 måneder. Må jeg ha fått lønn alle 10 månedene, eller kan de være i 0 i 4 av dem? Jeg er i fast ansettelse alle månedene. kan det se ut som dette (uavhengig av rekkefølge på utbetalte måneder) Mai 30 tusen Juni 35 tusen (kun feriepenger, telles det) Juli 0 August 0 September 0 Oktober 0 November 30 tusen Desember 30 tusen Januar 30 tusen Februar 30 tusen termin 26 Februar Eller må det være sånn, at jeg har fått 10 lønnsslipper; Mai 30 tusen Juni 35 tusen (kun feriepenger, telles det) Juli 2 tusen August 2 tusen September 2 tusen Oktober 2 tusen November 30 tusen Desember 30 tusen Januar 30 tusen Februar 30 tusen termin 26 Februar eller må det være en mer logisk lønn? vær så snill å hjelp! litt krise her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Det holder at du har hatt inntekt i 6 av 10 mnd. Men du må ikke ha 0,- i noen av dem. Dersom det går mer enn 14 dager mellom to arbeidsdager starter tellingen på nytt. Du får ikke utbetalt etter de 6 beste mnd, men et snitt av 3/6 siste mnd før du går ut i permisjon. Det vil si at måneder med lav inntekt vil trekke ned grunnlaget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 månedene før du går ut i permisjon. Så når du har termin 26.februar, så teller ikke februarlønna med, for du går ut i permisjon 5. februar. Dermed har du ca 3 uker for lite med inntekt til å få foreldrepenger om du ikke har jobbet noe i april. Feriepenger er pensjonsgivende inntekt og burde telle med etter det jeg vet. Dra til ditt lokale nav og snakk med dem nå, slik at du ikke brenner deg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 Feriepenger er ikke pensjonsgivende inntekt og kan ikke telles med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Er det sant det som står over at om det går 14 dager mellom to arb.dager så starter tellingen på nytt??? Jeg har vært i jobb i et år nå, hatt faste dager hver uke, men akkurat den siste 1 og 1/2 måned før permisjon kommer jeg til å ha mindre jobb pga feriestengt og at jeg da bare jobber på innkalling, blir godt mulig 2 uker mellom i juli, mister jeg alt jeg har jobbet for før dette da?? krise i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Du skal ha jobbet 6 måneder i løpet av de siste 10 mnd, dvs at du ikke må jobbe de siste 4, såfremt du har jobbet de seks månedene rett før der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Del Skrevet 28. juni 2011 feriepenger teller kanskje ikke med men måneden regnes med uansett. de fleste får jo kun feriepenger og ikke lønn i juni. hvorfor har du inntekt på bare 2000 enkelte mnd da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Del Skrevet 28. juni 2011 På en annen av nav sine sider står dette : Feriepenger er pensjonsgivende inntekt og skal i utgangspunktet tas med i beregningen. Merk likevel at dersom en har tatt en månedsinntekt og ganget med 12 for å få et årsbeløp, vil en allerede ha tatt med "feriepengene" (12 mnd inntekt inkluderer da den årlige ferietid). Feriepenger kan (i et slikt regnestykke) ikke legges til i tillegg. Når man har en så uregelmessig inntekt som HI har, så er det mulig at den tas med i beregningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Del Skrevet 28. juni 2011 saken er den at jeg driver en butikk som skal avikle i august! jeg har termin i ferbruar.. så om jeg kan få pengene som er i bedriften til å vare lenge nok til å gi meg 6 måneders normal inntekt, så er jeg reddet! (om de her som sier at 6 måneders lønn iløpet av 10 måneder har rett) har jo allerede fått lønn mai og juni, så da gjenstår det 4 måneder.. det kan gå.. men om det må være de 6 siste månedene så sliter jeg.. mye motstridene oppfatninger her ser jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 ja, 11:55 var meg, HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #11 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvis du er selvstendig næringsdrivende gjelder helt andre regler. Da beregnes foreldrepengene ut fra et gjennomsnitt av de siste tre avsluttede regnskapene dine. Det vil si at det blir personinntekten din i 2010, 2009 og 2008 som legges til grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå