Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Nomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en utrolig søt jente i helgen med det navnet. Vi har egentlig bestemt oss for Karna, men kjenner jeg smaker litt på Nomi..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nomi høres ut som kort for nomin = dikkedikk.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det der var rimelig godt sagt, Truly! Kunne ikke vært mer enig. :-)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Ikke så verst, men bedre med Noomi. Det er vel fra Bibelen?

Skrevet

Nomi høres ut som en type sushi. Likte ikke navnet med andre ord. Karna er utrolig flott!!

Skrevet

Enig med Truly S... (Hvorfor i all verden måtte du og Hercule P skifte nick når dere hadde så enkle og lettstavede nick?! =)

Skrevet

Er Nomi ett navn? Jeg synes Naomi er fint men Nomi så ikke bra ut og hørtes heller ikke så fint ut.

Skrevet

Veldig lite pent. Hørest iallefall langt ifra norskt ut.

Skrevet

Kjempefint, men jeg ville valgt Noomi!

Noomi

Et jentenavn av hebraisk opprinnelse. Noomi var på sitt mest populære i 1923 og er for tiden på 1987. plass på listen over jentenavn i Norge. Betydning: hebraisk:lykkelig, vakker. Det er 65 personer i Norge som har dette navnet.

Skrevet

ok prebs - jeg har byttet tilbake...

Skrevet

Fint navn, men synes Noomi ser bedre ut.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Prebs: Hehe... Jasså gitt, så jeg er gjennomskuet?

Skrevet

Nå er ikke jeg en like dyktig detektiv som deg, Poirot, men tror jammen jeg vet hvem du er ;) Uansett, så er vi fortsatt ganske enige på navnefronten :)

Skrevet

Jeg synes Nomi er skikkelig sødt men dere må sikkert være forberedt på en del kommentarer fra omgangskretsen når de hører det...

Skrevet

Jeg kjenner ei dame på 90 år som heter Noomi. Første gang jeg hørte det syns jeg det var litt merkelig, men nå er jeg vandt til navnet og synes det er et flott navn :)

Skrevet

Liker ikke, men skriv i tilfelle Noomi!

Gjest Antarctica
Skrevet

No'omi er vel hebraiske skrivemåten, fordi det dreier seg om tre stavelser. I så fall er det Naomi som er navnet på norsk. Syns uansett ingen av dem er pene, og Nomi med bare o ser helt feil ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...