Gå til innhold

Min mor er alkoholiker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne,jeg tror vi kommer til å miste henne. Hun har en jobb og drikker ikke der, men i helger og ferier er det ikke mulig å få henne av flaska. Hun har falt og slått seg nesten til døde flere ganger og jeg fikk henne innlagt engang fordi hun var til fare for sin egen helse, med brukket nese og en promille på 3.2... da hadde hun drukket sammenhengende og vært full i 14 dager.......

Det var sist nå i påsken at hu gråt til meg og sa at nå skulle hun aldri røre noe igjen med alkohol. Hun fortalte at det prikket i hele kroppen når hun fikk litt alkohol i seg,hun måtte ha mer. Gråt og sa at også hun ønsket å være en riktig bestemor......

Hennes mann(min far) har truet med å gå fra henne ved de værste fyllekulene og denne gangen måtte jeg megle hardt for at han skulle bli... Han liker ikke mye å drikke, han drikker svært svært sjeldent. Men likevell, 2 mnd etterpå, kjøper han alkohol til huset, selv om han har sagt at "det kommer ikke alkohol inn i mitt hus mer!!!!!!!!"!......... Og han drikker ikke stort av det, hun gjør!!!!!!

Nå snakket jeg med min mor rett før hun startet ferien sin og hun sa at nå hadde hun vært 2mnd nykter.... 3 dager etterpå kom jeg hjem dit og hun var dritings på hjemmebrent (??????) noe de ALDRI kjøper eller drikker...... fordi min far hadde lyst til at de skulle lage diverse drinkmix og likører til hytta?! Jeg forstår ikke dette... Han drikker sjeldent og han søker alltid til meg når mamma drikker for mye. Han er lei seg og når det tar helt av, når han vet at hun blir GAL og ikke greier å beherske seg, slår seg halveis ihjæl, da kommer han og sier at han skal stikke sin kos,hater henne, drikkingen betyr alt osv..... hvorfor bragte han alkoholen inn igjen denne gangen, han liker det jo ikke selv.... ??!?!??

Jeg tror ikke min mor holder særlig lenger..... Hva skal jeg gjøre :(:( :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143362966-min-mor-er-alkoholiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun selv sa i påsken at hun ville slutte, så kan du jo spørre om hun kunne gått med på å legge seg inn, omså for din del. Si du er glad i henne, bekymret og ikke vil miste henne. Faren din skulle kanskje også hatt noen å snakke med så han virkelig forstår at to mndr uten alkohol vil si at hun ikke er alkoholiker mer og at det virkelig er viktig at det ikke kommer mer innenfor husets fire vegger! Kan hende din far også trenger noen å snakke med da han har levd med en alkoholiker. Syns nok ikke situasjonen er så lett han heller så det er ikke sikkert det var med viten å vilje at han tok alkohol inn i huset igjen!

Jeg har også levd med folk med alkoholproblemer. Da jeg var yngre trodde jeg at jeg kunne gjemme det unna.. gjemte det inn i skap, rommet mitt, under sofaen.. men det ble enten funnet eller kjøpt nytt.. Passer dårlig med at vi bodde nær grensen, der det var veldig billig å kjøpe alkohol...

Dette er fryktelig vanskelig.. Og jeg sender deg en klem. Det er ikke lett å vite at noen sliter, og kanskje innerst inne vil ha hjelp..

Håper det ordner seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...