Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Dritt lei av ei vennine som skal blande seg i alt jeg har med å gjøre!! Inviterer seg selv på alt jeg skal på, for å trekke ut alt av info å deretter spille på samvittigheten min.(for å få henne til å bli med) Å deretter avslå. Så kommer hun plutselig uanmeldt???! Dette skjer alltid! Kafe/vennetreff, bursdager, turer, middager osv Har prøvd å si at hun trenger ikke å vite alt jeg gjør, hvem jeg besøker osv.Da sender hun 10 talls meldinger å spør om noe er galt og hiver ut: Du er en dårlig venn å begynner å rakke ned på meg.Så drar hun fram at hun og kjæresten ikke har det så bra, å begynner å prate om det. Hver gang! (de har vært sammens i 2 år og det begynte å gå dårlig etter 4 mnd) Gått tom for ord å si til henne... Hun svarer på spørsmål andre stiller meg. Skal jeg fortelle noe så avslutter hun på det jeg sier..Tar fra meg gleden av å fortelle om det som skjer med barnet mitt til andre venner som jeg møter noe mindre. hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Gjør det slutt med henne. Seriøst! Hun er manipulerende og sleip, du har ingen grunn til å omgåes en sånn person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Eller gi henne helt feil info! Si du skal på kafe med noen venner klokka 6 når dere har avtalt 8, så kommer hun for tidlig og blir sittende og blomstre. Si du skal i bursdag til en annen enn den som fyller år, så ringer hun på feil dør og dummer seg ut. Da vil det nok blir slutt på klenginga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Signerer 01.36 Gi feil tidspunkt, (og hun sier nei som vanlig), så når hun ringer og er sur fordi dere ikke er der, sier du bare "men herlighet, du hadde jo sagt nei, så da regnet jeg ikke med du trengte info om at vi utsatte det " eller noe liknende. Hviss dere skal ha en jentekveld, si dere skal ha den hos jornn, men bytt plass til kari den siste dagen. Viktig å sette henne litt på plass hvis du vil fortsette å ha henne i livet ditt, slik at hun skjønner at det er uakseptabelt. Evt begynn å gjøre det samme mot henne, så kan hun se hvor trivelig det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Hehe den likte jeg.Hadde funket helt fint om hun ikke hadde gardert seg med de andre i samme vennekrets. Men skal prøve;) Tips til hvordan å få henne til å slutte å ta mobilen full av bilder av min lille? (Oppdaget det forleden da jeg fikk lov til å se ett bilde hun hadde tatt-spurte om jeg fikk bla videre- å der var det sikkert hundre forkjellige bilder av lille). Har han t.o.m som bakgrunnsbilde fant jeg ut igår! Jeg har kun vært en snartur på do eller kjøkkenet imens hun har vært her. Snakk om å være en dreven snikfotograf... Blir satt ut jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Liker rådene. Disse skal følges! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 01.51 igjen Ja ville gitt det et forsøk. eller om dere skal ha jentis hos kari , ta ringerunden og spør om dere heller kan møtes hos deg pga du ikke har b.vakt, så slipper du å "slenge dritt" om henne til hele jentegjengen, men likevel for hennes del få frem et poeng. Det neste spørsmålet derimot er litt kinkig synes jeg...Kan jo kommentere det da, " Jøss, hadde jeg ikke kjent deg hadde jeg trodd du stalket ungen min", eller " har du ikke bilder av andres barn på mobilen" eller noe? Vet ikke helt jeg, synes den var litt vanskelig. Håper noen andre kan råde på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2011 #8 Del Skrevet 28. juni 2011 Der ble visst svaret mitt borte. Jeg syns ikke hun stalker bare ungen, jeg syns hun stalker HI også! Hun lever liksom livet gjennom sin venninne, er overopptatt av HIs aktiviteter, invaderer HIs sosiale situasjoner, svarer for henne når folk spør, fullfører setningene hennes og forteller nyheter om barnet før HI rekker å gjøre det... Syns hun minner om den gærne venninna i "Enslig ung kvinne søker..." med Jennifer Jason Leigh og Bridget Fonda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Del Skrevet 28. juni 2011 01.51 igjen Ja enig med deg 02.09, virker om hun lever gjennom venninna si. Hi, tror du venninna di er sjalu på deg, og på livet ditt? Virker nesten som om hun prøver å være deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 Vil helst ikke dra sammenligninga med filmen for langt, men der var det også slik at Jennifer ville være Bridget, og til slutt hadde kopiert både antrekkene og frisyren osv. og ga eg til å sjanse på typen hennes også. Jeg syns ikke den venninna virker helt normal, men hun kan jo være en ynkelig skapning som trenger et speil å se i for å ha en identitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #11 Del Skrevet 28. juni 2011 Takk for at dere åpner øynene mine! Har tross "kjent" henne i mange mange år. Så vil prøve alt jeg kan før jeg må kutte henne ut. Mister endel kontakt med de andre vennene mine pga at hun presser seg på dersom jeg skal besøke noen. Flere av de vil ikke ha besøk dersom hun skal være med. "ok, får ta det igjen senere" ender vi med... Det vet jeg ikke 02:14. Vi har motsatt liv ja. Skal ikke skryte,men har det ganske bra. Syns jeg har kommet langt å godt inn i livet. Så d kan godt stemme det du skriver. Hun: -har deltidsjobb (søker men får aldri fast) -leier leilighet -ustabilt forhold Mens andre jeg kjenner som er i samme "situasjon" oppfører seg ikke slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #12 Del Skrevet 28. juni 2011 Hun kopierer ikke.Men rakker ned på både sminke å klær til meg,kroppen til mannen min, og ting hun vet jeg er sår på. Hermer etter stemmen min når jeg snakker. Uff,jo mer jeg kommer på, jo mer irritert blir jeg. Uff uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Del Skrevet 28. juni 2011 Da har jeg lest rådene deres en gang til. Er takknemmelig for rådene jeg har fått, å vil forsøke på mitt beste på de. Takk igjen! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mossemamma Skrevet 28. juni 2011 #14 Del Skrevet 28. juni 2011 Lurt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #15 Del Skrevet 28. juni 2011 Oj, lykke til HI. For henne tror jeg det blir vanskelig å bli kvitt. Det er jo synd, for du er vel sikkert bestevenninna i hennes øyne. Så har hun vel ikke sosiale antenner i det hele tatt. Hvordan reagerer hun når du sier at, "nei, vet du, i dag skal jeg være alene sammen med Frida, for hun har det vanskelig!" for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja dette lurer jeg også på. Hun må da tåle at du har andre venner enn henne? Vi er en vennegjeng på 6 jenter. En av dem er bestevenninne. Men om noen andre ringer og vil snakke med meg alne eller liknende, føler jeg meg langt fra forplikta til å ta ringerunde og invitere med andre? Virker som hun rakker ned på deg for å heve seg selv. Synes du skal spørre henne neste gang hun rakker ned på f.eks mannen din "hvorfor sier du slik, egentlig"? For jeg regner ikke med du ba henne fortelle hva hun synes om kroppen til mannen din... Eller rett og slett si at "hvis du ikke har noe hyggelig å si, synes jeg heller du skal lukke gapet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #17 Del Skrevet 28. juni 2011 Takk! Da reagerer hun med å si at jeg prøver å stenge henne ut fordi jeg ikke informerer henne om hvorfor "Frida" har det vanskelig.Å ber henne snakke med henne selv. Da får jeg kvasse tilbakemeldinger på sms. Hun er jo mye mer nysgjerrig enn hva hun faktisk bryr seg... Hun sender da sms til en av de andre i vennegjengen for å spørre hvorfor jeg er slik.Hva hun har gjort galt osv. De sier at hun må ta det opp med meg for de vet ikke hva som er saken. Skjønner godt at de ikke vil blande seg inn! De tror jo sikkert at jeg er kjempeekkel med henne.. (Hun er tøffere i kjeften over de tusen sms'ene jeg får i måneden,enn når jeg prøver å konfrontere henne. Da blir hun en vegg som ikke er å prate til,å tar deretter opp det skrantede forholdet hennes..) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #18 Del Skrevet 28. juni 2011 Det virker som hun prøve å sabotere de andre vennskapene jeg har. Får jeg nye venninner, tar hun på en måte over de. Uansett hvem jeg skal være med skal hun være med...Får så mye mindre kontakt med andre når "pakken min skal være med". Liker ikke å lyge til folk, så når hun spør meg om hva jeg skal så sier jeg det. (Da slipper jeg drama, sms-terror fra henne å spørsmål fra andre venner)Så har blitt en ond sirkel dette. Å den vil jeg ut fra! Regner ikke med å få slengt dritt om kroppen til mannen min når hun spør hvor han er, å jeg sier at han er å trener.. Skal bruke den 12:52: "hvis du ikke har noe hyggelig å si, synes jeg heller du skal lukke gapet". HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #19 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg ville for det første sagt hva jeg syntes om dette, og så ville jeg ikke svart på henvendelser fra henne på en lang stund etterpå. Og så kanskje sett om hun klarte å skjerpe seg. Jeg tenker parasitt når jeg leser om henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå