Gå til innhold

Rundt uke 6 og ingen hjertelyd..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi prøvde å finne hjertelyd i uke 6,8,10 og 12, men fikk først hørt det i uke 13 hos jordmor, var på tidlig UL i uke 10 for å finne ut om det egentlig var noe hjerteaktivitet. Så nei, det er ikke sånn at hjertelyden definetivt høres i uke 6.

Det er helt vanlig at man ikke finner hjertelyden så tidlig.

Jeg var på min første legesjekk i uke 10 og spurte om han kunne finne hjertelyden. Legen sa at de egentlig ikke brukte å gjøre det fordi den gravide kunne bli veldig stresset om man ikke fant lyden, noe som skjedde ofte, så jeg måtte pent vente litt lengre.

Annonse

jeg fikk beskjed i uke 7 at hjertet ikke hadde startet og måtte ta utskraping.. ( var hos en spesialist pga kompikasjner ved å bli gravid, tok innvendi g ul-lyd)

ventet i 5 dager på time på sykehuset, jeg gråt og var så trist, det var en trist dag. Nøyaktig på dagen for 6 år siden.

Der fant legene på syk.huset hjertet, og har nå en frisk datter på 5 år :))

0024 her.

ja, det var surrialsistisk, hadde prøvd i 2 år uten hell, og når jeg endelig vart gravid, og fe vite at barnet ikke var levedyktig, og at jeg mest sannylig i løpet av ventetiden kom til å spontanabortere.

Så vart det et enormt adrealinkick å få se hjerte banke der jeg lå på sykhuset og skulle ta utskraping. Jeg gråt så mannen hørte meg der han satt lenger ned i gangen og ventet.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...