Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #101 Del Skrevet 11. juli 2011 Gjøss... Lever denne tråden ennå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143362682-forlovet-men-hvem-skal-betale-bryllupet/page/5/#findComment-143393587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #102 Del Skrevet 11. juli 2011 Kjære deg. Jeg tenker følgende; vær ærlig med dine svigerforeldre og forklar situasjonen, samme med din far. Bestem budsjett og når bryllup skal være når alt dette er avklart. jeg skjønner at dette er en kinkig situasjon, og det vil nok svigersene også gjøre. (i allefall om de er litt menneskelig, noe jeg får et inntrykk av at de er.) På denne måten kan de selv velge, alle parter, om de vil hjelpe til, og evt hvor mye med. Da vet dere dette under fastsettelse av budsjettet. Så vil jeg gi tips om at det er ikke nødvendigvis at et bryllup trenger bli veldig dyrt. Vi giftet oss i Bergen i mai i fjord, hadde ca 25 gjester til middag og inviterte nærmere 50 ekstra til kaffe. Vi hadde buffet/koldtbord til middag, og fikk hjelp av venner g famiie med kake. Vi ønsket oss penger fordi vi trengte det på dette tidspunktet av forskjellige årsaker, og mange gav også det. Vi budsjetterte med 30 000 kr til bryllupet, og vi klarte faktisk å holde oss nesten helt der. (tror vi overskredet med 5000 ca.) Vi leide et lokale litt på utkanten av byen, og hjalp tilreisende gjester med transport, igjen ved hjelp av familie og venner, hadde kirkebryllup, og en flott fotograf ved kirke og etter kirke. Kjolen min kjøpte jeg ny, men ikke i byens dyreste butikk da. mange ting en kan spare inn på. Dekking, rydding og tillaging selv blandt annet. Mange som liker å hjelpe med sånt:) jeg laget min egen brudebukett kvelden før bryllupet, mannen leide pingvindress i byen og vi hadde en fantastisk minnerik dag. Beste ever. (hvem sier ikke det om eget bryllup.) Så kort sagt; vær ærlig, fortell sannheten, så slipper du tullete øyelikk. I talene våre takket vi kun foreldrene våre for at de kom, og jeg takket hans foreldre for en fantastisk mann, og han takket mine foreldre for å få lov å gifte seg med meg. Trenger ikke nevne penger i noen sammenheng. Lykke til og kos dere masse med planlegging. Godt råd; vær tidlig ute med bestilling av kirke/andre steder dere vil gifte dere, lokale dere vil bruke og fotograf. Det går utrolig fort unna. Noen steder er bestilt opp over et år i forveien. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143362682-forlovet-men-hvem-skal-betale-bryllupet/page/5/#findComment-143393681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #103 Del Skrevet 11. juli 2011 Haha ja det kan du si Skulle bare inn og reflektere litt , men så var det jammen kommet mange nye innspill, så da må jeg jo vare såklart Hi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143362682-forlovet-men-hvem-skal-betale-bryllupet/page/5/#findComment-143393865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #104 Del Skrevet 11. juli 2011 20.51: Takk for svar Ja jeg tror nok også det lønner seg å bare "legge alle korta på bordet", si hva vi ønsker selv ut av dagen (gjesteliste osv) og så får familie på begge sider ta stilling til hva de ønsker å hjelpe med eller evt bidra med etterpå. Da har vi vårt på "det rene" hvertfall Har heldigvis mange flotte venner med bekjente/søsken som gledelig tar både bilder og serverer for en billig penge , så tror nok vi kan få en økonomisk løsning på det etter litt hjernetrim Det er jo igrunnen en litt kinkig situasjn ja, men bare om jeg "lar den være det". Jeg kan jo egentlig ikke gjøre noe fra eller til på situasjonen, for min mor kommer jeg til å invitere uansett og sier da heller nei takk til min fars bidrag. Så kan han heller ,om han selv ønsker og tilbyr, gi oss dette i bryllupsgave. Hi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143362682-forlovet-men-hvem-skal-betale-bryllupet/page/5/#findComment-143393877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå