Gå til innhold

Hvorfor "må" vi kjøpe gave til barnehageansatte?

Anbefalte innlegg

Da er barnehagen straks stengt for sommeren og åpner ikke igjen før august - blir deilig med ferie for både ungene og ansatte tenker jeg.

Jeg har skjønt at det er vanlig å kjøpe gave til enten hver enkelt ansatt på avd. eller noe til hele avdelingen. Hyggelig det og synes det kunne være en fin ting, problemet mitt er at jeg føler at jeg må - har sett foreldre komme med vin, kjempestore fruktkurver, sjokolade, kinobiletter etc. etc.

Hvorfor holder det ikke at jeg forteller hvor stor pris jeg har satt på de igjennom året og at de har gjort en kjempejobb?

Blitt litt for stort kjøpepress og nesten litt konkurranse om beste gave foreldrene imellom også synes jeg. Trist...

Hilsen en som er kjempefornøyd med barnehagen og har tenkt å fortelle de det uten å kjøpe gave ;-) Mulig jeg er rar?

Fortsetter under...

Fortell de det at du setter pris på de. Skriv gjerne et kort som de kan henge på veggen til oppmuntring, spesielle historier fra barnet ang. barnehagen og lignende :) Synes du er inne på en god tanke.

Jeg har ikke barnehagebarn selv enda, men jeg syntes det hørtes litt voldsomt ut med gaver til ansatte til hver sommer. Kan hende hvis det var avslutningssommeren liksom og kun hvis jeg følte det var rettmessig av en eller annen grunn. Ikke hiv deg med på kjøpekarusellen. Av og til er oppmuntrende ord vel så mye verdt. :)

V kjøpte ingenting til de ansatte, men da datteren vår var ferdig i barnehagen og skulle begynne på skolen, kjøpte vi en pakke til avdelingen hennes med bøker, spill og puslespill, som da ville komme de yngre barna til gode, og også de ansatte, som fikk nye bøker å lese i osv..:) Virket som de satte pris på det.. Eller så er de gode skuespillere! ;)

Hi her

Godt å høre at det er flere som tenker som meg - jeg vil at de skal vite at jeg synes de har gjort en kjempejobb men blir litt provosert av dette gavemaset ;-)

Og en liten kommentar til - nå har jeg fint råd til å kjøpe gave tll de ansatte men hva med de som faktisk ikke har råd, snakk om å måtte føle seg dum.....

Jeg har tidligere ikke kjøpt noe til de ansatte eller til avdelingen, bortsett fra i år. Men det er fordi eldstemann skal begynne på skolen til høsten!

De ansatte fikk hver sin kjøleskapsmagnet med ett visdomsord og ett lite kort hvor guttungen har skrevet hilsen XXX. Og jeg har skrevet hvor mye de har betydd for både han og meg :)

Avdelingen fikk ett nytt brettspill.

Annonse

HI igjen

23:46 - det hørtes ut som en flott ide! Nå er jeg ikke i FAU denne gangen men tror jammen jeg skal sende de et forslag om ideen!

Er også enig med deg med tanke på gaver - jeg jobber selv med barn på sykehus og der også diskuteres dette med etikk når foreldre kommer med gaver - jeg skjønner at de ønsker å gi gave men samtidig så er det jobben min å ta vare på barna deres! Og for meg kommer de langt (og i mål) med et enkelt takk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...