Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Dette har jeg hørt. for lenge siden, men lurer på hva nyere forskning sier om saken. Jeg har vært på hyttetur i helga med 2 personer som hadde feber (jeg ble rasende inni meg), for jeg synes de burde holdt seg hjemme da de var syke. Disse hadde også virus i halsen og var veldig dårlige. Jeg er nå livredd for at jenta mi på 9 uker plutselig skal bli syk (ja, jeg er og blir et nervevrak). Men altså; skal det mer til for ammende barn å bli smittet enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Barn som fullammes er ikke immune og kan bli syke på lik linje med andre barn og voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg tror det varierer litt fra barn til barn, men det sies jo at ammende barn får styrket immunforsvaret sitt fra morsmelken. Datteren min ble super forkjølet med feber, hoste og snørr da hun bare var 9 uker gammel. Ikke noe morsomt i det hele tatt, men det viser jo at de ikke er immune mot slike ting... dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er kommet ny forskning på dette, og barn som fullammes er ikke bedre beskyttet mot virus enn mme unger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Søstra mi fullammet sønnen sin i 6 mndr, og han var syk 2 ganger på den tiden, influensa og forkjølelse. Sønnen min har vært flaskebarn fra han var 6 dager, og har ikke vært syk en eneste gang siden fødsel (7 mndr i morgen) Samme med venninna mi: første barnet var fullammet, og var syk en gang, andre barn var flaskebarn, og hun var aldri syk det første året. Vet ikke hva ekspertene og det sier, men jeg for min sin del, tror det går mer på gener enn hvor vidt de får flaske eller pupp. Og nei, jeg er ikke av de som dropper ammingen, gutten var ikke intresert i å suge når han fikk bryst, og når han prøvde, så varte det i toppen 30 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Barnet får mors antistoffer gjennom graviditeten. Disse antistoffene har barnet i rundt seks måneder, om jeg ikke husker feil. Så må barnets eget immunforsar bygges opp. Har lite med amming eller ei å gjøre. Hvis du har antistoffer mot akkurat det viruset så har babyen det også. Men virus er jo så ulike, og gjerne litt mutert fra år til år, så fullt mulig å bli syk for barnet også. Men barnet er uansett bedre beskyttet nå enn om noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Åhh! Det var det jeg fryktet! Fikk hele tiden høre: "SLapp av, ikke vær så hysterisk! Barnet er immun så lenge du ammer". Dermed tenkte jo jeg at jeg måtte roe meg ned og skjerpe meg. Jeg er ekstremt hysterisk redd for jenta mi, så mye at det er litt pinlig. Derfor fikk jeg meg ikke til å reise hjem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg sluttet å amme gutten min da han var ca. 2 mnd gammel, og han har nesten aldri blitt syk. Litt feber nå og da. Aldri hatt noe influensa. Har heller ikke fått vannkopper, selv om en gutt med vannkopper hostet han i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå