Gå til innhold

Traumatisk for ei på 2,5 å bli undersøkt nedentil av lege?

Anbefalte innlegg

Hun sier ofte hun har vondt nedentil, særlig når vi vasker. Hun er rød inni kjønnsleppene og rundt. Tenker jeg bør ringe lege i morgen å få dette sjekket, men gruer meg... Så små barn kan jo pådra seg feks soppinfeksjoner, kan de ikke?

Har ikke lyst å tvinge henne til dette, men det bør vel sjekkes? Eller?

Fortsetter under...

Vi var og sjekket for det samme når vår var ca. like gammel. Etter å ha pratet litt, lekt med stetoskopet osv. (slit at jenta var trygg) spurte legen om han fikk skifte belien hennes, det var greit for henne, og mens han gjorde det så tok han en rask titt (tok 2 sek) tror ikke jenta merket det egenang... sikkert greit å få en lege som har litt barnetekke, fremfor en som bare snakker med mor, og røsker av bleia for å sjekke (satt på spissen)

IKKE prøv noe før du har snakket med lege..

Hjelpes til svar her inne altso.

Jenta mi vart undersøkt, ikke gøy vart mistenk for mishandlig også. men vart utelukket fort.

Hun Fikk en damelege, det var de veldig nøyne på. Det viste seg at hun hadde eksem, og fikk en kortisonsalve som tok knekken på det. Hun hadde litt utflod også derfor den mistanken kom.

Man kan FINT bruke canesten på slikt utslett uten å kontakte lege først ja:)

Hvis man mistenker mishandling så er det selvsagt noe annet....Men da er det samtidig snakk om en helt annen form for undersøkelse! ved mistanke om sopp eller eksem må man i tilfelle gå til fastlege - man får ikke velge en damelege:)

Annonse

Jeg ble undersøkt nedentil da jeg var rundt 3 år ( Det var rumpa da). Jeg var veldig hard i magen som liten ,så legen tok en finger opp i rumpa på meg.. Jeg husker det ennå, og syns det var skikkelig ekkelt.

Ekkelt minne.. Ville kanskje hatt en dame til å undersøke henne, og noen med barnetekke ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...