Gå til innhold

Er dette faktisk mulig ? NAV spørsmål

Anbefalte innlegg

Min mor fikk vite for 3 mnd. siden att butikken hun jobba i skulle legges ned. Gikk på Nav og snakka med dei om arb.led.trygd. Ho fekk ein del skjema som ho fylte ut.

I dag fekk ho brev om att ho har fått avslag fordi ho ikkje hadde meldt seg arbeidsledig på riktig måte...

Er det mulig ??????????

Fortsetter under...

Det virker jo logisk det da.... Dersom hun feks. har svart at hun ikke er villig til å flytte på seg etc. for å få arbeid får man jo avslag, det er jo et av kriteriene. Hun må lese veiledningen før hun krysser av i hytt og pine...

"...har svart at hun ikke er villig til å flytte på seg etc. for å få arbeid får man jo avslag...."

Jeg har vært arbeidsledig 2 ganger og har begge ganger krysset av at jeg ikke er villig til å flytte. Har aldri vært noe problem.

Annonse

Du skal ha avslag om du ikke vil ta arbeid hvor som helst i landet om ikke tungtveiende grunner tilsier noe annet.- Det er reglene.

Har du fått på tross av at du ikke vil flytte, er dette feil, og jeg tviler på at NAV forvaltning har gjort en slik feil tom. to ganger.

Det kan være at du fyller noen unntaksregler. Gjør du ikke dette, tror jeg du roter eller tuller med meg.

Reglene er entydige og klare på dette området.

Krysset bare av at jeg ikke var villig til å flytte og hørte ikke noe mer om det.

Mulig at de ikke er så strenge i små kommuner der de trenger folk og forhåpentligvis fremtidige skattebetalere (noe jeg også ble og er) som føder barn og som blir i kommunen.

22:49

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...