Gå til innhold

dere som er så strie på at unger ikke kan få hull i ørene SE HIT!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hade min svigermor gjort det mt mine unger hadde jeg blitt rasende. Jeg ville vurdert å anmelde henne for mishandling av barnet. Hadde hun fått det gjort på en salong ville jeg uten tvil anmeldt og saksøkt salongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kjære deg, hvorfor skal jeg klikke i vinkel og anmelde og saksøke? Jenta er helt fin hun.

Frisører tar gjerne kurs m.m for å ha lov til å sette hull i ørene og det er ikke noen lov mot det. Svigermor gjorde det fordi hun syntes det ville vært så utrolig fint og hun har aldri hatt noen jente etc. Jeg bryr meg ikke om det. Det er ikke snakk om at hun har slått ungen min heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor infeksjonsfare? Nei. Risikoen for infeksjonsfare for små barn er tilnærmet lik som for andre som tar hull i ørene. Man må selvfølgelig passe på at utstyret er sterilt, og rense hullet hver dag.

At ørene ligger så nært hjertet at det er farlig? Hehe.... man skal høre mye før øra detter av!

Nå kunne jeg påberope meg min medisinutdannelse, men fordi det har gått sport i å si at jeg lyver her inne før, så lar jeg det være opp til noen andre - etter ett rask søk på google:

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article467742.ece

Om man mener at det er fint med dobb på små barn er en annen ting, også om det er "moralsk" riktig ovenfor barnet å stikke hull i kroppen på noen som ikke bestemmer selv.

Helt personlig så mener jeg at det ikke skader noen - de fleste bedøver øret med krem først. Og da kjenner man ikke stikket engang. Vaksiner er vondere.

Om barnet ikke vil ha hull i ørene når det blir større, er det bare å la være å ha dobb i - problem solved! Men fint på babyer? Nei det synes jeg ikke - men så er det heller ikke mitt problem å mene noe om hva andre mener er fint. Jeg har av og til meninger om hva andre kler på både seg selv og barna også - men det holder jeg også for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen av delene da jeg var barn. Kommer heller ikke til å gi noen av delene til min unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Har det som 01.23.

Dersom mine barn vil ha hull i ørene eller svinedyre moteklær, får det bli når de er over 18 og har mulighet til å skaffe seg det sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er de som gir unger hull i ørene allerede før de begynner med barnehagen!!! selv om de har gjort det så er di ikke noen dårlige foreldre.

Husker når jeg selv fikk,var sååå stolt å kry over de!! SElv om jeg bare var 5!!! (knapt)

Her inne er det de som går i vinkel av INGENTING!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er piercer og kan GJERNE fortelle dere hvorfor unger ikke burde ha hull i ørene !

Det er uhygienisk, de er ikke gamle nok til å forstå konsekvensen av det, pistolen frisører bruker er ikke steril nok så man risikerer både hepatitt og hiv, lokalet er heller ikke sterilt nok. Det er som å gå inn til en piercer for å se han/henne tørke av nåla fra forrige kunde, for så å bruke den på barnet ditt !

Men for all del, mishandle barna deres slik, bare ikke si at dere ikke er advart,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min kan godt få hull i ørene hun. Men hun får det ikke før hun eventuelt ber om det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA....

Du er ikke piercer din idiot.

Vi bor i Norge , ikke Gambia for faen.

Det er IKKE farlig å ta hull i ørene !!!!!

Jeg har også hatt mange piercinger , og de har jeg fått litt problemer med til tider ja. Men det gikk da veldig bra det også !

Nå må dere sure bitre gamle kjerringer holde kjeft a.

Det er pent med små med hull i ørene sånn er det bare!!

Syntes synd på deres barn som kommer til å være utenfor når det gjelder ALT jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk piercer. At du kaller meg idiot og tror du har all verdens peiling fordi du selv har piercinger er jo fornøyelig.

Og jo det kan være farlig.

"Hvorfor vil dere ikke sette små søte hull i ørene på små barn, når frisøren gjør det?

Du bør merke deg at det aldri kommer til å finnes et seriøst piercingstudio som setter hull i ørene på små barn. Dette er svært uhygienisk, ikke i tård med barnets ønsker, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn. At frisører gjør det, sier mer om dem enn om oss. Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti. Hvis du som forelder er så forfengelig, kjøp deg en dukke og la barnevernet ta hånd om ungen din."

http://www.piercing.no/?short=faq

http://www.pinpoint-piercing.no/info.html

Vil gjerne at du leser disse linkene du som tror du har bedre peiling enn en utdannet piercer.

Jeg synes synd på deres piercede barn. Jeg er selv full av piercinger og JA jeg er faktisk piercer selv om du ikke tror det, men mine barn skal IKKE ha hull i ørene før de er voksne og da skal det skje emd nål, ikke pistol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for deg alt det der miss piercer.

Det er også beviser for at barn absolutt ikke må få brus eller is eller sukker før de er en viss alder , fordi det er såå skadelig.....

Men alle får det jo , og det går faktisk helt bra :)

Og hvordan kan man ta med ungene ut å fly feks , da kan man jo kræsjlande og dø ? Hva med å kjøre bil ,,,,enda farligere !

Og vi kan da hvertfall ikke la dem bade , for da drukner de.

Tenk på alle de allergiene de kan få av mat og klær og kremer !

Tenk på alle de stygge tingene som kan skje på skoleveien ! De må være hjemme fra skolen syntes jeg.

For ikke å snakke om tv og internett , burde vært forbudt eller hva !!!!

Sånn kan man ikke leve !

Det er ingenting galt med og ta hull i ørene kjære deg !

Vi lever i en verden hvor vi tar sjanser hver eneste dag!

Det kalles å leve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg er du helt tett i nøtta? Det er stor forskjell på sukkerholdige matvarer og ett hull som kan gi stor skade, og som i tilegg er helt unødvendig på ett barn.

Du kan ikke sammenligne de tingene med noe så forskjellig som det.

Hopper du utenfor en klippe, hvis du selv tror du kanskje overlever?

Å pierce små barn kalles ikke å leve, det kalles idioti.

Du må bare undergrave det jeg sier, men faktum er at jeg vet hva jeg snakker om, og når du ikke klarer å ta til deg den informasjonen av noen som er sertifisert innenfor yrket er du virkelig ikke verdt å bruke tid på, kom igjen, skad barna dine og vis deg som den tosken du tydeligvis ønsker å være, bare fordi du vil ha pynt på dukkene dine (barnet ditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kineserne tar ikke hull i ørene, nettopp fordi de har kunnskaper om alle akupunkturpunktene i ørene.

Det sier seg selv at sjansen for å treffe disse og gjøre skade er større i en bitteliten øreflipp, enn hos en større person.

Min datter blir nødt til å vente til hun er godt opp i skolealder i alle fall.

Jeg pynter henne heller med søt hårpynt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er frisør, og er helt enig med pierceren!

Selv om kasettene er sterile i seg selv, er lokalet fullt av hår, midd og voks... Der trives bakteriene godt;) det største problemet er allikevel at små barn ikke klare å la vær å fikle med dobbene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAha , ble sur nå :)

jeg har ikke jenter , men når jeg får det så skal de ha hull i ørene ja.

Det er ikke å skade barnet miss piercer.

Du tror på det du tror på.

Men det gjør det ikke til "det rette"

For ingen andre enn du bryr seg om hva du tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sur, jeg bare fatter ikke at noen kan være så enkle i hodet.

Miss piercer? Er du 16 år eller?

Nei jeg kan jo ikke yrket mitt, for jeg praktiserer jo ikke dette hver dag og jeg vet jo helt klart mindre enn deg som ikke er utdannet innen dette. Du vet nok best du som bare bryr deg om din egen mening og ikke det som er ett faktum.

Det handler ikke om hva jeg tror på, det handler om hva jeg VET, jeg har sett mange ufine infeksjoner etter piercinger jeg, men for all del, du vet nok best du, helt klart :)

Gi på en lyd når du har fått deg den samme utdannelsen som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du er typen som bare venter på en anledning til å "ta" svigermor.Tipper flesteparten av oss ikke hadde hoppa i taket av glede om noen hadde gjort slikt med ungen vår, men det er da måte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot alt til og med rent gull i øra en allergi som utviklet seg videre til å ha problemer med å bruke smykker og ringer. Dette er det mange som har i familien min. Jeg var 15 når jeg selv valgte å ta hull i ørene jeg visste hva som kunne skje.

Mine barn skal også være store nok til å skjønne at de kan bli allergisk og ha det vil si før de får hull i ørene sine. Slik at de vet hva som skal skje og så håper jeg at de ikke har denne allergien også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille☠Kadalma

Signerer "miss piercer" 100 %.

Må bare si, hvis min svigermor hadde gått hen og laget hull på mine jenter på 4 år, hadde hun aldri satt barnevakt igjen. For meg finnes ikke det normalt.

Jentene skal få ta hull de og, kanskje når de er 8-10 år.

Hull i ørene på babyer / små jenter synes jeg er harry. En smakssak riktignok, men det er da ikke smart heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm........

Det er faktisk bare her på bim/dib jeg har opplevd at noen klager på foreldre som lar 4-5åringer ta hull i ørene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at du ikke oppsøker denne debatten ellers? Er jo en grunn for at det stort sett praktiseres aldersgrenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å vente med hull i ørene til barna er litt større og skjønner litt mere er lurt av flere grunner.

1. det er for mange ganske vondt å få hull i ørene, noe de må bli fortalt og FORSTÅ før hull settes.

2. hullet må renses, noe de må kunne hjelpe til selv.

3. Det kan gå infeksjon i øret, og da er det greit at barnet er stort nok til å skjønne hvorfor det gjør vondt etc.

4.hull i ørene er piercing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg valgte bare en metall å skrive. poenget mitt at samme hva jeg puttet i øra fikk jeg enorme allergiske reaksjoner. plast, gull,sølv og alt annet som øreringer lages av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...