Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Dere argumenterer ofte med at de ikke trenger det osv. neivel.. en 14-15-16 åring TRENGER ikke moteklær heller.. kjøper dere ikke det til dem? en jente på 15 MÅÅ ikke ha den kuleste buksa eller jakka til flere tusen heller.. men det virker som om de fleste har det alikevel.. eller? tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 jeg forstår ikke helt hvorfor man skal være så innmari streng på det med hull i ørene og holde igjen til en bestemt alder bare fordi liksom. Jenta mi kan få hull i ørene når hun selv vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja,du tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 HI: Ser du ikke forskjellen på å stikke hull i kroppen og det å ta på seg ei bukse? Det er jo ikke akkurat som at den buksa tatoveres på... Dessuten er det vel en vesensforskjell på små unger og tenåringer. Prøv deg med noen argumenter som har en viss logikk neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Skal si du er intelligent. Man lar ikke småbarn få hull i ørene pga infeksjonsfaren er stor (barn leker i sand osv), men mest fordi man kan få metallallergi. Så sammenlign heller det med å ikke gi kumelk til babyer. Må være trekkfullt der inn i toppetasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Du ser ikke forskjellen på det å stikke hull i kroppen og det å kjøpe en bukse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 De hadde du jaggu ikke noen motargument som det suste av nei!!!! Neste gang du skal overbevise de som ikke vil at unger skal få hull iørene må du vel finne litt bedre skyts!!!! *ruller med øynene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Til Hi: Mener du virkelig at en 3-åring og en 15-åring skal få bestemme like mye over seg selv?? Da håper jeg du drøyer en stund med å få barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 Lyset på, men ingen hjemme......?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Nei, de hverken trenger det eller må ha det, men det er ikke hovedargumentet. At det gjør vondt for barnet å ta hullene btyr heller ikke så mye for meg. Det vesentlige er at hull i ørene kan gi helseskader. Jeg forstår ikke at foreldre vil utsette ungene sine for det selv om de, i motsettning til meg, synes hull i ørene er pent. Etter min mening er det å ta hull i ørene på barna sine en form for barnemisshandling. Selv om barnet ber om det er det ikke bra. Det blir som å la barnet spise bare is og snop siden det er det barnet ber om. De vet faktisk ikke sitt eget beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 Så da kan man likegodt begynne å gi barna alt det de vil ha så tidlig som mulig, for det kommer uansett til å bli slik at de får viljen sin i tenårene...? Eller, hva var poenget ditt? Huff, du bør tenke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 Skal litt til å utvikle allergi av ei bukse... Dessuten får hun ikke den kuleste buksa eller en jakke til flere tusen heller nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #13 Del Skrevet 27. juni 2011 jada. jeg satte det riiimelig (altfor) mye på spissen nå.. jeg har ikke unger med hull i ørene selv jeg..men når de spør om det og virkelig ønsker seg det så skal de då det.. det er så mye hysteri om alt mulig.. leste en kommentar om at man kunne få hjerteproblemer om det ble infeksjon fordi ørene var så nærme hjertet.. og jeg har jobbet på legekontor i over 10 år og har ALDRI sett noe til det! og det er mange unger med hull i ører.. har faktisk kun hjulpet EN eneste jente med å pille vekk en bakpart som hadde satt seg litt under huden.. mora kunne fint klart det selv også for det var bare å pille litt men det er nok verre for en mor hehe men når ungene er såpass store at de forstår at det må stelles med og passes på så ser jeg ikke problemet! samme gjelder det jo når man gir et dyr til et barn.. da må jo barnet være klar over hva som følger med.. selv var jeg 4 når jeg fikk hull. og jeg stelte de selv (med litt hjelp) på samme måte som tannpussen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #14 Del Skrevet 27. juni 2011 22.51 er HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #15 Del Skrevet 27. juni 2011 Derfor er det nå innført aldersgrense på kjøp av dyr i Norge! Takk Gud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #16 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja, for en 4-åring er jo i stand til å pusse tennene skikkelig selv....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #17 Del Skrevet 27. juni 2011 nei det er jo nettopp det jeg sier! jeg pusset jo tennene selv. og jeg visste at det måtte gjøres! men jeg fikk hjelp av mor så det ble gjort grundig nok. samme med øredobben. jeg passet den selv men fikk hjelp så det ble gjort grundig nok. aldersgrense på dyr ja.. men hvor mange foreldre skaffer ikke en kanin, hamster, marsvin, hund, katt eller lignende til ungene sine da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #18 Del Skrevet 27. juni 2011 Du mener ikke selv at dette er en god sammenligning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #19 Del Skrevet 27. juni 2011 Og hvor mange foreldre tillater ikke hull i ørene på for små barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #20 Del Skrevet 27. juni 2011 En 4-åring vil ikke klare å passe på hullet. De leker i sandkassa, de klør seg i ørene med skitne fingrer, dobben henger fast i lua etc etc etc. Selv om du renser aldri så mye, så er fortsatt infeksjonsfaren stor. det er vel nettopp derfor vi voksne ikke lar barna spise alt av godteri og drikke så mye brus de vil. Vi voksne VET det er skadelig - uansett hvor mye de pusser tennene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #21 Del Skrevet 27. juni 2011 skulle ønske det var en "liker" knapp under innlegget ditt 23.04!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #22 Del Skrevet 27. juni 2011 23.04 ? Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #23 Del Skrevet 27. juni 2011 hmm.. 23.04 forsvant visst.. :/ hun skrev noe om at hennes datter fikk hull da hun var ganske liten og at hun nå er tolv og elsker de og hadde aldri hatt problemer eller klagd på de.. og at hun driiiiiiter i hva andre damer på dib/bim mener.. (noe i den duren) 23.09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #24 Del Skrevet 27. juni 2011 Min svigermor tok hull i ørene på jenta mi for ei uke siden, uten min viten. Jeg ble ikke sint. Jeg syns det er fint. Dette med allergi er veldig opphetet her inne tror jeg, de fleste eksperter jeg vet om sier at det ikke er noen spesiell fare. Jeg ville nok ikke ha gjort det selv, men at det ble gjort tar jeg ikke så tungt. Jeg steller øret hennes morgen og kveld (hun er 2 år) og hun tar seg aldri til ørene engang. La nå folk gjøre som de vil. Utenfor dibverden er det mange barn med hull i ørene, av flotte foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #25 Del Skrevet 27. juni 2011 Hva er vitsen med hull i ørene når ungen selv ikke vil? En får heller ingen allergier av moteklær, men det kan en få av piercinger uansett dobb som blir brukt. Og vet du at i f eks øret sitter mange akupunkturpunkter den vanlige mann i gata ikke vet hvor er? Vet en som stikker hull der hvor de er, og hva det evt kan gjøre? Jeg har selv mange hull i ørene mine, men vil da ikke være idiot nok til å påtvinge dette på mine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå