Gå til innhold

Nå, etter barn nr. 2 (et år siden) har mensen blitt rar; bruker gjerne 1-2 dager på å "komme igang"!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og da er det bare bittelitt, gjerne brunlig blod som kommer, ser ut som gammelt blod.. Og dette varer i en-to dager!!

Før var det slik at når jeg fikk mensen, så det var friskt rødt blod, og da var mensen der asap, ingen tvil om det.

Noen som aner hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig altså? Altså at dette endrer seg etter fødsel? Men skjønner fortsatt ikke hvorfor det har endret seg... Hvorfor er det brunt, "gammelt blod/utflod" i to dager, før mensen er skikkelig igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too! Har faktisk tenkt på å stille spørsmålet her selv! Min mens er helt, totalt forandret siden før jeg fikk barn. Har tre nå og bruker ingen form for hormonprevensjon.

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjemperart! Altså, den blir normal og frisk rød etter disse "oppstartsdagene", men det var jo aldri slik før... Ingen som vet hva det er ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det slik i alt fra en dag til en uke, mensen er vanlig, og så fortsetter det med avslutting på samme måte, men da i et par uker. Til sammen har jeg slike blødninger i rundt 3 uker.

Syklus fra helvete, og gir det seg ikke snart river jeg ut hele livmora + med mine egne to hender, grrrrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er alderen eller en barnefødsel som har gjort det, så er det ofte slik for meg også.

Aner ikke hvorfor?

MEN jeg vet at trening påvirker mens. Den oppfører seg forskjellig ifht om man trener mye eller lite. (de som trener mye blør mindre bl.a.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for svar! :) Da er det altså flere enn meg som har fått det slik, godt å høre. Jeg har ikke endret annet enn at jeg har fått to barn og nå er 30 år, trener ikke mer eller mindre enn før. Syklusen er den samme, stabil, også ca samme antall dager med mensen, bare med denne rare innlednngen med lite og brunt "blod". Hmm!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik fikk jeg det også, men først etter barn nr 2, da satte jeg også inn kobberspiral. Isteden for mer menssmerter og mye større blødning har jeg ingen menssmerter og sånn brunguffe spotting i 2-4 dager før mensen kommer og varer 6-7 dager og så et par dager med brun spotting igjen.. Nesten 14 dagers mens her, til å bli GAL av...

Jeg er 25, trener ikke, men har heller ikke lappen så bli litt gåing på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er helt normalt med spotblødning noen dager før mensen kommer igang. Jeg hadde 4 hele dager her sist, skikkelig irriterende når man går og venter på at det skal starte. Hadde det slik før jeg fikk barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...