Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Min kjæreste samboer satte seg på et kne i dag, og "poppet" spørsmålet; "skal vi ikke bare gifte oss, for ungene sin del?" Skal sies jeg er høygravid hormonbølle, og han er en uromantisk stresser. Jeg tok meg SÅ nær av den "for ungene sin del", freste stygt at jeg ikke ville gifte meg med en som gjorde det for ungene sin del, og ikke for sin egen og kjærligheten sin del. Etter å ha brukt nermere 2 timer på å roe hormoener, gikk jeg inn i stua til han, og ba om unskyldning, han bare så på meg og sa "samme det" også dro han på jobb. Jeg vet jo innerst inne at han vil gifte seg med meg, han fridde jo allerede innen de 4 første måndene våre sammen, men det ble alt for tidlig for meg. Føler meg så slem og håpløs her jeg sitter, og redd for å ha såret han for mye, redd for at han nå ikke vil være forlovet med meg. Vet bare ikke hvordan jeg skal "redde" situasjonen?! Hater gravid hormonene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 jah....syns synd i samboern din jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Det der var jo et veldig uromantisk frieri da. Tror faktisk jeg hadde reagert på samme måte. Men her er det bare å be om unnskyldning og forståelse. Si at du ble lei deg, men at du gjerne ønsker å gifte deg. Kanskje dere bare kan inngå forlovelse i felleskap - uten et frieri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Siden han har fridd før, tror jeg det med "ungene sin del" var myntet på deg faktisk... at om du ikke vil gifte deg med ham i utgangspunktet kan du iallfall gjøre det for ungene sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Hehe, må nesten le litt...regner med ansiktet til samboeren var litt paff da du svarte han sånn... Det ER jo ikke ok å si sånn når man blir fridd til (er min mening), men jeg skjønner for all del gravidhormonene snakket for deg :-D Snakk med han og forklar at du skjønner at han vil gifte seg med DEG og ikke for barnas skyld (innerst inne), og at du gjerne vil gifte deg med han. Be om unnskyldning for at det var hormontrollet som svarte han, og ikke DU. Se litt stort på det, er han en uromantisk kar, så er han det, men han gikk iallefall ned på kne og fridde ordentlig, det er jo romantisk nok synes jeg ;-) Overrask han med en god frokost eller øl når han kommer fra jobb :-) Det ordner seg skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Herregud for et uromantisk frieri! Kan kunne like godt sagt "så skal vi handle pølser, dasspapir, sennep og skal vi ikke likegodt gifte vårrs". Makan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Hadde reagert som deg.. Skal man fri, så frir man ordentlig, og ikke "for ungenes del".. Dummeste jeg har hørt, som om de bryr seg om dere er gift eller ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Han har aldri vært noe "formell" av seg, heller ikke så veldig romantisk, så det å sette seg på kne var virkerlig stort av han, er en av grunnene til at jeg er redd for å ha ødelagt dette. Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg vil tro at det blir lenge til han spør igjen, om han noen gang gjør det. Tenk deg den følelsen han hadde! Han hadde sikkert ventet at du skulle bli glad, rørt, smile til han, klemme og kysse og at dere skulle ha en fin stund. Så fikk han kjeft for å ha ordlagt seg klossete og ble vraket! Stakkars mann. Om jeg var deg så ville jeg ha ventet oppe til han kom hjem fra jobb. Tent masse stearinlys, laget noe han er glad i, pyntet meg og bedt han ydmykt om unnskyldning, og sagt at det var ingenting i verden jeg ville mer enn å bli kona hans. Så får du bare håpe at han er et rausere og enklere menneske å ha med å gjøre enn deg. Ellers så får du bare gi han tid. Du har jo enkelt og greit vraket han som ektemann i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Saken er da ikke at jeg ikke vil gifte meg med han, hvor tar du det fra?! Han fridde etter 4 månder sammen! Dette var for tidelig for meg, og når jeg "avviste" så sa jeg jo akurat det, at det ble for tidlig for meg å gi et så stort løfte, vi kjente jo så vidt hverandre. Men jeg lot han da forstå at jeg ville gifte meg en dag. Hadde jeg blankt avvist han den gangen, så hadde han aldri gått så langt som å sette seg på kne, da hadde han nok like greit slengt det over frokostbordet #send melka, forresten jeg vil vi skal gifte oss nå som vi venter barn nr 2". Nei, det var nok ingen mynting på meg dette, bare samboeren som blir noe klønete nå han prøver å være romantisk (liker han nok bedre uten den romantiske lundringen) Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 Tipper det tar evigheter før han popper spørsmålet igjen ja, hvis det noen gang skjer. Har man fått nei to ganger, og så på den måten, er det igrunn rart at han fortsatt er i forholdet. Hadde jeg vært deg hadde jeg droppet å vente på et super-frieri ala amerikanske filmer og fridd selv til helgen. Lag en fin middag og gjør noe romantisk selv før du ydmykt frier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg sa jo unskyld så fort gravidhormonene var kjølnet og pakket ned, han bare avviste. Legger ingen skyld på han, for svaret mitt fortjente han virkerlig ikke! Håper vi kan prate om det i morgen, og at han ikke føler jeg har avvist han, for det ville jeg jo virkerlig ikke. Gleder meg virkerlig til denne graviditeten er over, gikk hardt utover han pga hormonene sist gang også! Stakkars samboeren min <3 (og likevel "tryglet" han om et barn til) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #13 Del Skrevet 27. juni 2011 22:34 er Hi ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #14 Del Skrevet 27. juni 2011 Hehe, skjønner du er full av gravid-hormoner ja, når du kan svare på denne måten... Poenget over er vel at han har fridd før og ikke fått ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #15 Del Skrevet 27. juni 2011 Du har så rett 22:27, er akurat det jeg føler på, blir nok ikke så jeg sitter oppe og venter, han kommer hjem først kl 9 i morgen tidlig men skal stå opp tidlig i morgen, ordne en bedre frokost, med hjemmebakt horn (enda jeg selv holder på å krepere av lukten av nybakt gjærdeig, dette er yndlingen hans) og levende lys, kanskje jeg skal tine opp noe av det hjemmelagde syltetøyet også. Jeg håper bare så inderlg at han vil tilgi meg :-/ Føler meg som verdens verste samboer, for hvem vraker vel et frieri slik? Skulle heller bitt av meg tunga og vært overlykkerlig. Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #16 Del Skrevet 27. juni 2011 Enig med denne Her er det noen som kan be om unnskylding på ordentlig vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #17 Del Skrevet 27. juni 2011 Nekter å tro at han mente det slik, men han blir totalt klossete når han prøver å være romantisk av seg, ville heller likt: "husk å kjøpe brød og ost, forresten, skal vi gifte oss?" Det hadde vært mer han, ikke en påtatt romantikker :-/ Men han prøvde nok å gi meg en romantisk og uforglemmelig opplevelse med det, det bare endte som et "rotete forslag", og til gjengjeld for sitt forsøk, så ble han glefset hodet av :-/ Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #18 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg har ingen løpske hormoner og jeg ville ikke likt å bli fridd til på den måten! Kan du ikke prøve å snu situasjonen til noe positivt? Hva med å stelle i stand en liten romantisk middag eller noe i morgen? Og hvis du kan se litt storsinnet på det så kunne du jo selv fri til ham? Lage en artig vri på det, kanskje med et morsomt brev eller noe på tallerken. Hvis ikke er det en fare for at hele frieri-greia får et evig negativ stempel hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #19 Del Skrevet 27. juni 2011 Men han fikk det jo forklart, og han sa han kunne forstå dette, og gi meg den tiden jeg trengte. Det er værre med denne hendelsen :-( Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #20 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvor har du det i fra at jeg forventer noe slikt 22:30?! Har da aldir sagt jeg har forventet noe slikt, jeg finner det heller små kleint og rart at han ii det heletatt gikk ned på kne, han er ikke av den typen, og det er ikke jeg heller, er jo det som er en del av greia, vi er ikke romaniske av oss, og da virker det så påtatt når en av oss prøver å være det. Første frieri utartet seg slik: "Det er gått 4 månder nå, blir det feil av meg å fri?" Dette kom fra munnen hans mens han renset fisk i fjellet, og hadde fiske "gugg" i ansiktet. Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #21 Del Skrevet 27. juni 2011 Du var kanskje unødvendig bisk, men jeg synes absolutt du har et poeng. Det blir liksom ikke et skikkelig frieri hvis han legger på 'for ungenes skyld'. Det blir ikke det intime, blottlagte spørsmålet fra en til en annen som man ser for seg... Skjønner godt at du ble skuffet, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #22 Del Skrevet 27. juni 2011 Dette kunne vært oss;) Min mann er heller ikke av den romantiske typen, og det er ikke jeg heller for den saks skyld. Og de gravid-hormonene er ikke til å kødde med.... Hos oss ble det sånn : " Du, vi skal ikke bare få giftet oss? " Hahah!! Legg deg flat og be om unnskyldning, så går det nok greit skal du se:) Mannen min hadde blitt glad for hjemmebakte horn! Særlig når han skjønner at det har kostet meg mye å bake pga lukta:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #23 Del Skrevet 27. juni 2011 Saken er bare den, at DET hadde vært mer naturlig, og da hadde jeg ikke reagert slik, poenget mitt er at det der og da føltes som om han var villig til å ta denne "belastningen" av ekteskap pga ungene, og de alene. Helt til jeg en time etter ble satt ut, for han hadde jo fridd en gang før :-( Men heller oppramsing av handlelista og slenge med et frieri, enn "for ungenes del" Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #24 Del Skrevet 27. juni 2011 Enig med 22.42. =) Jeg ville ikke likt å bli fridd til slik, og er enig med alt du skriver hi! Man vil jo helst få en liten tale om hvor mye man blir elsket og satt pris på osv. Har ei venninne som hadde denne fra mannen: " Kan ikke vi bare gifte oss så får vi skattelette"? Falt ikke helt i smak den heller, for å si det sånn Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #25 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er jo ikke ute etter noen tale da, hlet i orden med "skal vi gifte oss?" eller noe, fant det bare sårende at han la til "for ungene sin del" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå