Gå til innhold

Hadde dere hatt samvittighet til dette?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sambo ønsker så gjerne en sydentur bare vi to, for å pleie hverandre å forholdet vårt da det har vært mye motgang siste året. Men samvittigheten min nøler, med tanke på barnet vi har på 3 år! Selvom dette barnet blir med mormor og morfar (sitt absolutt favoritt plass på denne jord)... Hva hadde dere gjort? Dette er utpå høsten og det er snakk om 1 uke!

Må også føye til at vi skal på en to ukers ferie ilag i sommer, og barnet har mye fri fra barnehage fordi vi bruker all tid vi har til overs på han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at er man en familie så er man en familie. Hvor mye kan en 3-åring gå i veien?

Men om det er snakk om å redde ekteskapet så.......

Jeg ville nok gått for en weekendtur med mannen. En sydentur vil jo en 3-åring elske.

Jeg og min mann synst at det aller beste med ferieturer er å se hvordan det gleder barna. Men kanskje dere er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde klart det, eller hadde hatt samvittighet til en hel uke. Men en langweekend hadde jeg reist på! Er jo mange dager det å til å hente seg litt inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

REIS! :))

Vi gjorde det for noen år siden, og vi lever på de minnene ennå!! Nå er jeg gravid igjen og det blir mange år til neste gang vi får muligheten.

JA, man er en familie. MEN man er også et par som trenger å ta vare på hverandre:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helgetur til en by kunne jeg reist på alene med mannen, men en uke i syden hadde jeg ikke reist på uten barna. Ikke fordi jeg tror de ville hatt en dårlig uke hos besteforeldrene, men fordi jeg vet de hatt det ekstremt bra i syden selv. Begge to elsker å bade og jeg tror eldste (som ville skjønt mest av hvor vi var) ville syntes det var veldig dårlig gjort om vi reiste uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen har det best om foreldrene har det bra, så unn dere denne turen og plei kjærligheten dere:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det anno over her sier. "hvor mye kan en 3 åring kommei veien?" vel, en 3 åring krever mye av tiden til de voksne og overskuddet til å pleie forholdet blir så som så.. ingen hemlighet det vel. jeg og sambo kom hjem fra en ukes tur uten barn i går, venter barn nr 3 og tenkte at det måtte gjøres nå før nr 3 kom til værden, og jeg skal fortelle deg at vi fant og oppdaget hverandre på nytt. vi hadde mye tid til å slappe av og bare kose oss med hverandre. koste på morgenen, koste på dagen, koste på kvelden, sov når vi ville og gjorde hva vi ville etter våre ønsker. ingen ting var basert på rutiner. DEILIG! jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre det. 3 åringen har ikke noe vondt av dette. han vil ha det kjempee bra hos mormor og morfar! REIS UTEN DÅRLG SAMVITTIGHET! det er værdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri i verden klart!

Og sier ikke det for å gi noen dårlig samvittighet altså, vi er vel ingen like. jeg bare vet at mine små eeeeelsker å være i "syden" og de ville følt det utrolig urettferdig om de ikke fikk være med. Dessuten hadde jeg savnet de så sykt mye at jeg ikke hadde klart å kose meg på turen.

En helg i paris derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og det gjorde vi også, for snart 2 år siden. Da var minsten nesten 2 år. De kosa seg så fælt! Var hjemme hos oss med bestemor og bestefar, og ble skjemt bort etter noter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist, som en over her skrev, man kan spise og kose og sove etter sine egne lyster, og ikke etter et lite barns behov.

Parforholdet trenger en vitamininnsprøytning, så dette vil jo også 3-åringen nyte godt av.

Han kommer nok til å storkose seg hos besteforeldrene sine! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, det hadde jeg hatt samvittighet til :) Ut fra det du skriver virker det jo som om barnet kommer til å storkose seg, og dere har jo masse ferie med barnet også. Reis og kos dere, og kom hjem med nypleiet forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REIS :) Vi var 10 dager i Irland når vår sønn var 2 år , han var hjemme sammen med bestemor . Vi hadde en fantastisk ferie .

Det er veldig viktig å pleie forholdet innimellom .Et forhold krever hardt arbeid og enda hardere etter man har fått barn .

Kos dere masse og god tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist med GOD samvittighet.

Vi har faktisk gjort det flere ganger - både syden og storbyferie!

Vi kommer hjem med nytt overskudd - til glede for både stor og liten:)

En 3-åring vet ikke hva han/hun går glipp av, og koser seg nok masse hos besteforeldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her!

Dere har nok rett. Sønnen har vårt fulle fokus hele tiden, å det kunne vært herlig med kjærestetid bare vi to.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Klipp navlestrengen og kom deg avgårde. NB: ikke to uker, men en. Det har jeg fra en psykolog, som mener at 8 dager er maks for små barn (i 3-4-årsalderen). Hvis dere ennå ikke har overlatt ham til mormor og morfar før, er det på tide nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...