Gå til innhold

Tilvennig av vanlig melk... Er det vanlig å få mye luft i magen?

Anbefalte innlegg

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Nå drikker han 0,5-1 dl vanlig kald kumelk om morgenen og en 50/50 blanding med lunken Nan om kvelden (totalt 2 dl). Han har drukket melk til frokost i 2 uker og kveldsflaska holder vi på å vende han av (til kartongen er tom). Saken er bare det at han prumper så innmari mye om kvelden nå.. Han har vært litt sutrete i søvne og derfor blir jo jeg en overbeskyttende mamma igjen da, som lurer på om han trenger lenger tid til å venne seg til kumelk? :-) Hvordan reagerte magene til barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke om det er løsningen på problemet... Men forrige helg spiste jenta mi en stor porsjon risgrøt, kokt på vanlig kumelk. Natta derpå våkna hun med vondt i magen, og fikk ut en del luft. Jeg resonnerte meg frem til at det måtte være risgrøten, ettersom hun så og si aldri har vondt i magen til vanlig. Da jeg fortalte svigermor dette (som foressten er helsesøster), sa hun at det var mange som kunne reagere slik når melken er oppvarmet - ikke bare babyer, voksne også. Jenta mi liker ikke vanlig melk, det eneste jeg får i henne er biola og den drikker hun kald. Youghurt har hun også spist lenge, og har ikke reagert på dette. Så kanskje det er den oppvarmere melken han reagerer på, hvis det bare er om kvelden du merker han har magevondt? Bare en tanke... Du kan jo teste og gi han kald melk om kvelden også... Bare en tanke:) Lykke til!

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Ok! Takk for svar. Da skal vi prøve oss frem her. Han er så vanvittig glad i den flaska han får til kveldsgrøten, men nå er vel tiden inne for å drikke kald melk og det skal bli digg å slippe det pulversølet hver kveld...

Skrevet

Både mannen min og jeg for vondt i magen av vanllig melk.

Jeg har aldri drukket melk.

Min datter for Nanmelk og det fungerer greit. Hun liker ikke melk, slik som meg, så når Nan tida er over så blir det neppe melkedrikking her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...