Gå til innhold

Jeg har blitt tilbydt å bli ufør

Anbefalte innlegg

Er i 20 årene. Jobber i 130% stilling (dvs 100% i hovedjobben og 30% i en bi jobb). Studerer fulltid. Har fire barn. Mann og hus som vi pusser opp ( nesten ferdig - har pusset opp alle fire etasjene det siste året). trener 1-2 timer fem dager i uka. Har et rikt sosialliv. Er politisk aktiv sittet i kommunestyret før- men ikke denne perioden - forhåpentlig til valget), samt at jeg driver politisk-nøytralt organisasjonsarbeid. Tar på meg freelance oppdrag (synger).

Jeg fungerer med andre ord rimelig bra.

Har en diagnose som krever behandling to ganger i uka. Og min lege sa til meg tidligere i år at dersom jeg ønsket å uføretrygde meg - så kunne jeg sikkert det.

Jeg ble helt målløs, og har etter dette tenkt at leger nok praktiserer dette med å gjøre noen ufør forskjellig.

Fortsetter under...

Nå er det ikke legen som avgjør om man får uføretrygd eller ikke.

For å få ufør må man gjennom en lang mølle med nav. Alt skal være prøvd ut før man kan konstatere at man er varig arbeidsufør.

Dersom man ikke er alvorlig syk tar det i snitt 8 år fra man blir sykemeldt til med får innvilget uførepensjon.

Derav kommentaren "Du KUNNE NOK blitt uføretrygdet om du ville" - med andre ord synsing fra han side. MEN det er jo legen som stpår for sykmelding og dokumentering av arbeidsuførhet i sånne saker, så har er jo ikke helt uvitende. Det var poenget mitt.

Annonse

Leger kan være rare :) Min lege sa jeg kunne nok bli uføretrygdet, men ble enig med meg(siden jeg ikke ville) i at det sikkert ikke var tiden enda.... Jeg vil jo ikke, og prøver alt jeg har.

Jeg har ikke mer enn sikkert 10% jobb ute, men har desto mer hjemme(som er grunnen til bare 10% ute). Men jeg NEKTER å bli uføretrygdet, jeg vil ikke.

Jeg vil og jobber med å klare å jobbe fullt, og får heldigvis tid til å få dette til. Jeg lager min egen tilpassede arbeidsplass, og begynner å tjene penger og betale skatt nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...