Gå til innhold

Hvordan ble dere enige om å få barn nr 2, 3 og 4?

Staark

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på de som planlegger graviditeter, og ikke de som ble gravid uten å vite det/planlegge det.

Her har vi to, og nå kjenner jeg at jeg er klar for ett til. Nummer en spurte jeg mannen om vi skulle få, og nummer to bare kom,...Hvordan legge fram ønsket om nr 3?

Noen som har lyst å dele fremgangsmåtene de brukte? :)

(Noen som opplevde at mannen la frem ønsket?)

(Jeg kommer nok til å spørre om mannen vil ha flere, og eventuelt når han ser for seg at de eventuelt kommer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde snakket om antall barn vi ønsket lenge før vi i det hele tatt begynte å prøve på nr 1 og synes faktisk det er rart at dere ikke har gjort det. Synes dette er noe som er viktig å finne ut av relativt tidlig i et forhold, jeg ville ikke valgt å bli sammen med en mann som ikke ønsket seg barn. Dermed har vi alltid vært enige i hvor mange barn vi skal ha. Underveis har vi etterhvert snakket om når det ville passe best å få barna, ideell avstand mellom dem osv. Synes du bare skal spørre mannen din rett fram om han ønsker flere barn. Trenger ikke være verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har (naturligvis!) snakket om hvor mange barn vi ønsker, men vi har ikke satt årstall for når vi vil ha dem. Faktisk endret vi begge antallet på barn vi ønsker etter at vi fikk nr 1 og 2. Ettersom jeg har "vokst" i rollen som mamma, så har jeg gjort meg noen endringer i ønskene for når jeg ønsker neste barn.

Jeg kommer til å ta temaet opp med mannen, og så får jeg høre hva han tenker og ønsker :)

(Jeg var egentlig mest interessert i å høre hvordan dere andre la frem ønsket om å starte prøvingen på søsken....)

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten at siste setningen min i hovedinnlegget kan virke misvisende. Årsaken til at jeg skrev "om han ønsker flere" er fordi det alltid er en sjanse for at han kan ha ombestemt seg vedrørende antall barn han ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner gått hva du mener. Jeg og min samboer var unge da vi ble sammen. Så det var ikke akkurat antall barn vi snakket mest om. Men etterhvert som årene gikk var vi jo inne på emnet. Han hadde nok sett for seg to stk, siden de var to søsken. Dette har endret seg etter at vi selv fikk barn. Jeg tenker at det kan være vanskelig å forhåndbestemme hvor mange barn man skal ha, man vet jo selvsakt ikke hvordan dette er før man har prøvd det.

Vi var enige om at vi skulle ha fler enn ett barn, men ikke hvor tette de skulle være. Nr 1 var delvis planlakt, vi lekte med tanken og hadde det gøy :) nr 2 bare kom, men var <3 lig velkommen :)

De er nå 5 og 3,5 år og det har nok ligget litt i kortene en stund at de en gang kommer til å få et søsken til. Vi har en niese på 16 mnd som er mye sammen med oss og det har nok gjort sitt :)

Det er nok jeg som først ble klar. Mannen snakket om eks: "når vi skal bruke barnevogn igjen" men uten at det er tidsbestemt :) Det er noe med at det skal passe i forhold til...alt det andre :)

Vi begynte litt tilfeldig å snakke om det og ble enig om at vi skulle gjøre oss ferdig med oppussinga vi drev med først og så starte prøving :)

Så nå er vi så smått i gang :)

Åj, dette ble nok altfor langt...: /

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr en var faktisk planlagt! Han hadde da mast i 1 år før jeg slutta på pillen. Han sa også at han skulle ha et fotball-lag med innbytterbenk!! Meeeen... hehe... nr 2 er og planlagt! Men det ble bestemt da legen min sa at jeg trengte en pause på pillene... Så da fant vi ut at vi kunne ta en litt lengre pause en 1 mnd da! :D Så nr 2 kommer i oktober! Da er vi egentlig ferdig. Selv om gubben sier at vi må ha en attpåklatt om 10 år!! HAHA.. ikke sjans! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hele tiden vært enige om at vi vil ha tre barn, så spørsmålet om hvor mange barn var avklart allerede før vi gikk i gang med førstemann. Vi satte et tidspunkt som passet for oss, ift. å få førstemann, og etter førstemann var det mest et spørsmål om når vi kjente oss "klare" for en til... Ble litt utsatt pga. diverse, men så fort "tiden var inne" kjørte vi på. Vi har allerede fastsatt tidspunkt for når vi skal begynne å prøve på tredjemann - det blir om 2,5 år ca, slik at det blir like lang tid mellom førstemann og andremann, som det blir mellom andremann og tredjemann. Det i seg selv er ikke noe mål, men det passer best slik ift. studier/jobb/flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nr.1 hadde vi egentlig ikke planer om fler, men plutselig rett før påske, fant vi ut at vi ikke ville ha enebarn... nesten 7 år etter første....og den satt! Så vår datter blir storesøster i en alder av 7 år og 4 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har så og si alltid vært klar over antall barn jeg ønsker meg, og at barneønske har vært stort og veldig viktig for meg. Dette tok jeg opp tidlig i forholdet (til tross for at jeg bare var 17 år), så dette har vi vært enige om. For min del har dette vært såpass viktig for meg at det hadde betydning for valg av kjærester.

Først var vi enige om å vente til vi hadde studert ferdig, fått jobber og bygget hus der vi ville slå oss ned. Det gjorde vi, så førstemann kom når jeg var 24 år. Så har jeg bare sagt i fra når jeg har hatt overskudd til å bli gravid igjen. Etter det har prøvinga startet ganske umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...