Gå til innhold

Er det noen å henvende seg til for hjelp?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt fortvilet av dette med nav og foreldrepenger og søknad og permisjon osv osv. Jeg har ringt nav rundt 10 ganger men likevel får jeg ikke et klart svar. Det begynner å haste veldig med å sende foreldrepengesøknad nå, og jeg tror allerede jeg er sen (bare 1 mnd til permisjonsstart) pga at jeg ikke får klare svar fra dem så jeg ikke får fyllt ut søknaden før jeg vet hva jeg har å forholde meg til.

Fins det noen som jeg kan henvende meg til som kan hjelpe meg i samhandlingen med nav? Som kan være med meg på møte, eller ta telefoner for meg? Jeg orker snart ikke mer og vil bare gi opp, men kan jo ikke det, men føler jeg trenger hjelp for å komme noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel min situasjon er litt komplisert i forhold til aap og jobb og utregning av foreldrepenger, får forskjellig svar av nav etter hvem jeg prater med, og nå sist så sa de at egentlig tror de ikke at de kan gi meg noe klart svar før etter at søknaden er behandlet. Utrolig vanskelig for meg da å vite når jeg skal ta permisjon, om jeg skal ta den tidligere enn jeg tenkte eller ikke, kanskje lønner det seg, kanskje ikke..må jo bare ta en beslutning nå men det er utrolig vanskelig. Når ikke engang de kan svare meg på hva som er best så blir jeg utrolig i tvil. Ønsker ikke å ta tidlig permisjon for da får jeg jo kortere tid med babyen, men vet ikke om jeg tør å ta vanlig hvis det får store konsekvenser for det økonomiske..noe det KAN gjøre, men også kanskje ikke. Blir litt gal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med å få svar på noe med søknaden min og endte opp med å bli satt over til NAV forvaltning. Der kunne en hyggelig dame fortelle meg at det var NAV lokalt som skulle svare på spørsmål om søknaden, men når jeg fortalte at jeg hadde ringt mange ganger og at de som hadde prøvd å hjelpe ikke kunne svare og de som (kanskje) kunne svare aldri var inne og aldri ringte tilbake, så hjalp hun meg likevel. Du kan jo forsøke å ringe NAV forvaltning direkte for å se om de er like flinke itl å hjelpe deg som de var til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hva mener du egentlig med permisjon?

får du aap så jobber du vel ikke? og da er det vel ikke snakk om "permisjon" i den forstand?

jeg får også aap (tidligere midlertidig uføretrygd)..

jeg sendte bare en vanlig søknad og det gikk greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fødselspermisjon, jeg både jobber og har aap som skrevet over. Det er en del kompliserte ting i forhold til dette som sagt og derfor ikke en "opplagt sak" så da er det ikke like enkelt som for dem som bare jobber eller bare går på aap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du prøver hjelpe meg, men tro meg jeg har av de 10 samtalene antagelig hatt minst 3 av de med folk fra forvaltning uten at jeg er mye klokere av den grunn. Meeen mulig jeg prøver en siste gang i morgen før jeg bare sender inn søknaden og går for en dato, krysser fingrene og håper på det beste. Bare så utrolig frustrerende å ikke kunne få bedre hjelp og ha litt mulighet til å kunne planlegge fremover.

Men godt å høre at du fikk hjelp av forvaltning da, som regel skal jo de vite hva de snakker om der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...