Gå til innhold

Anbefale brystpumper????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva for merker er der og kor får ein kjøpt den? Er det best med manuelt eller elektrisk?

Eg er veldig usikker på kva eg skal kjøpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste brystpumpa på markedet er medela swing sin elektriske. De aller fleste skryter veldig av den. Brukte den masse til lillegutt på 12 mnd, og venter nå et nytt barn i oktober. Den er vel verdt pengene. Du får kjøpt den på apoteket:)

Skrevet

elektrisk uten tvil! Medela swing. IKKE avent. stor og tung.

Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg har brkt ei manuell Avent brystpumpe som jeg arvet av søstra mi. Hun brukte den til 2 barn, og pumpa er 4,5 år gammel.. Syns den har fungert fint. Men vet at elektrisk pumpe får ut litt mer enn de manuelle. Medela elektrisk pumpe koster vel rundt 1200 kr da, og for meg funket den manuelle nok i massevis, siden det kun var snakk om en gang innimellom at jeg pumpet meg. Mye pes å pumpe, i fht å amme :) Og jeg merker at dersom jeg pumper meg til jeg er "tom", så kan babyen lett få ut en fire-fem gode svelger etterpå likevel.

Dersom du skal pumpe deg masse er det sikkert greit å investere i en elektrisk pumpe, kanskje til og med en dobbel for å spare tid. Men om du bare vil ha en "sånn i bakhånd" så kan det kanskje funke med en som er nesten tusen kroner billigere?

Den beste pumpa er babyen - nest beste er vel medela swing :)

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mye du skal pumpe vil jeg si og hvor. Selv har jeg Medela Swing og er super fornøyd. Pumper stort sett en gang til dagen for å ha til grøt måltid dagen etter og priser meg lykkelig for at jeg ikke kjøpte håndpumpe ihvertfall.

Skal du full pumpe vil jeg absolutt anbefale og leie eller kjøpe dobbelpumpe. Du får som regel leid Medela Symphony på apotek eller helsestasjoner rundt omkring.

Swingen er ihvertfall liten og nett og bråker lite. Er absolutt å anbefale synes jeg. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte en dobelt elektrisk fra medela (pump in bag elno, -sånn med ryggsekk iallefall). Angrer ikke et sekund! Pumper nå for 3 gang i dag, og hadde nok ikke ammet lenger om jeg ikke kunne pumpe begge sider samtidig.

Men har prøvd det meste annet. Om du ikke ønsker å bruke så mye penger er min favoritt den manuelle fra avent.

Skrevet

Har fullpumpet i snart 7 mnd, har ikke klart det uten en god pumpe!

Jeg har dobbeltpumpe, medela advanced.

Skrevet

Jeg pumper en gang i blant, og jeg har avent manuell og er kjempefornøyd med den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...