Gå til innhold

Da har jeg og 4-årigen ferie og vi skal ha hjemmeferie:) Tips?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er oss to i familien og en liten hund. For ikke å glemme katten da men han er vel neppe villig til å gjøre så mye;)

Vi har noe opplegg men noen som kan fortelle hvilke planer de har når de er hjemme i ferien? Trenger litt inspirasjon til noe skikkelig lurt noe;) Vi skal til Tyrkia i høst så derfor blir det hjemmeferie nå. Bor nord i landet så passer ikke med dyrepark, sommarland og slike ting,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde hjemmeferie i fjor. Var kjempekoselig. :)

Vi bestemte oss for å besøke steder i området vi ikke besøker til vanlig. Vi dro på noen museer. Kombinert med ispising og annen kos. Vi dro på tur til sjøen, på fjellet o.l. Kun dagsturer og vi gikk ikke langt siden jeg hadde en på 1,5år og en på 3.5år. Vi så på ting vi fant i fjæra, dro på stranda og lekte i sanda selv om det ikke var badetemp. Vi dro også på teltur. Vi dro til forskjellige severdigheter og lekte turister.

Så dro vi litt lengere. Kjørte på overnattingsbesøk til slekt og venner som bor noen timer unna oss. Der undersøkte vi også nærmiljøet og lekte turister.

Det var en kjempe-fin ferie. Så avslappende og veldig billig. Samtidig så var det morsomt og se hva man har i nærmiljøet. Tror de aller fleste er alt for lite flinke til å bruke de tilbudene som fins.

Det viktigste for meg var at det ikke skulle bli "som vanlig". Altså vi skulle kose oss sammen, gjøre ting og ikke bare benytte tiden til å gjøre unna ting hjemme.

Vi bor forresten også nord i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine gutter på 4år og 6år skal ha laaang ferie hjemme før vi reiser utenlands.

Dette skal vi gjøre:

Bade

Fiske

Byturer

Baking

Togtur

Bondegårdbesøk

Grillings med venner

Sykkeltur

Piknik

Bibliotek

Jeg regner med å ha en aktivitet de fleste dagene, og målet er å ha det morsomt uten å bruke for mye penger. Vi bor rett ved stranden så det blir nok her vi "bor" mest i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes parker nord i landet også :) Hvor bor du da?

Telttur anbefales. Kan også være spennende for en 4-åring å sove i telt i hagen! Trenger ikke å være så langt vekk hjemmefra.

Det går også an å dra på kino, besøke venner, klemme seg inn på noens hytte en dag. Bare å være kreativ!

Her har vi begynt på et artig prosjekt, der vi bygger hytte i et tre i hagen. Det slår an veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...