Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som vet om man kan kontakte noen erfarne og profesjonelle som kan hjelpe til med ammeproblemer?

jenta mi bare surrer ved puppen, og får ikke ordentlig tak i brystet... virker det som da..

trenger virkelig noen jeg kan gå til som kan hjelpe meg og svare på dette.

er rimelig frustrert nå.. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kontakte ammepoliklinikken på sykehuset der du fødte evt høre om helsesøster kan hjelpe deg.

Det finnes også ammehjelper rundt omkring, disse veileder stort sett pr telefon. www.ammehjelpen.no

Skrevet

Hei, jeg hadde også store problemer med baby som ikke fikk til ammingen i begynnelsen. Jeg hadde da kontakt med jordmor på helsestasjonen, som igjen også ringte til ammesenteret (tror det er på Rikshospitalet) for råd på mine vegne. Jeg var også i kontakt med en lokal ammehjelper både per telefon og per mail via www.ammehjelpen.no

Disse ga gode råd, men trenger du råd kjapt, så ville jeg funnet en som bor i nærheten og ringt. Noen av dem er villige til å komme hjem til deg for å hjelpe også har jeg hørt.

På helsestasjonen ville jeg spurt hvem av helsesøstrene/jordmødrene det er som har mest greie på amming og bedt om å få en time hos henne. Det fikk jeg og hun kom også på hjemmebesøk for å se på stilling/ammeforholdene hjemme. Det var veldig hjelpsomt for min del.

En ting jeg ble anbefalt, som faktisk funket med en gang for oss, var tvillingstilling. Hvis du sitter i sofaen og bygger opp med puter, så vil de ligge med bøyde ben, noe som stimulerer sugerefleksen. Dette var det som skulle til for oss, så prøv gjerne ut forskjellige stillinger for å se om det hjelper. I dag kan jeg amme ham i de fleste stillinger, men nå virrer han fordi alt rundt er så utrolig spennende. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...