MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg sitter her nesten å gråter fordi vi må gi fra oss katten vår. Har hatt denne katten i 5 år nå, og han er verdens snilleste pus. Han har alltid vært "babyen" min, og jeg har ikke lyst å gi han bort i det hele tatt! Men det må vi.. lillegutt på 9 mndr er allergisk. Husker da jeg gikk gravid så tullet meg og samboer om at vi får håpe ungen ikke er allergisk mot katter/dyr for da måtte vi jo gi bort ungen. Det var jo selvfølgelig bare tull, men vi hadde jo et stort håp om at han skulle tåle og være rundt dyr! Noen som tror det går an å finne et "omplasseringshjem" for katten? Slik at vi kan få han tilbake igjen når/hvis lillegutt blir kvitt allergien? Det er jo en del som er allergisk som babyer/små barn, men som blir bedre igjen med årene. Det hadde vært den perfekte løsningen. Men det er kanskje for mye å håpe på ? Dersom det er noen snille katteglade mennesker der ute som ønsker seg en voksen katt så kan dere sende meg en melding på innboksen. Han er som sagt 5 år, renslig, kastrert og øremerket. Vaksinasjoner er fulgt opp, samt ormkurer hvert år. Han er en blanding av maine coon og skogskatt. Langhåret og Fargen tror jeg heter blå tabby (ser sølvaktig ut), Han er utrolig vakker. Bilde kan sendes på mail dersom det er ønskelig.. Han er vant med barn, andre katter og hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Uff, dette er en kjempe kjip situasjon å komme i! Håper dere finner noen snille folk som vil ha katten deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvordan vet du at barnet er allergisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Huff, dette er en kinkig situasjon. Jeg kan ikke hjelpe deg, men ville bare si at jeg har selv en renraset Maine Coon. De som vil passe på katten deres vil få verdens kuleste katt med det beste gemyttet en katt kan ha. De er helt supre!! Så, lykke til med å finne lånere. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 27. juni 2011 22.19:Åssen vi vet han er allergisk ? For å gjøre en lang historie kort, så var vi hos hudlege forrige uke fordi lillegutt hadde et voldsomt utslett som lignet atopisk eksem. Dette har han hatt av og på i mange mnd, og vi har prøvd utallige kremer/salver uten effekt. Hudlegen konkluderte egentlig først med at det var eksem, men tok prikkprøver på egg,melk,hund og katt, bare for å utelukke at han var allergisk mot noe. Legen blei like overrasket som oss da lillegutt fikk utslag på katt. Vi fikk time på sykehuset også, for blodprøver, bare for å være 100% sikker. Fikk svar på blodprøven her om dagen, og det er ingen tvil om at han er allergisk mot katt. 22:19 Vi bor på sørlandet 22:32 Ja, de har virkelig et herlig gemytt! Det gjør meg så vondt at vi må gi han bort Håper bare vi kan finne noen snille folk som gir meg en god magefølelse på at katten vil få det bra hos dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Omplasseringshjem til katten slik at dere kan ta den tilbake? Det er den beste løsningen for deg, ja, men hva med katten? Kan ikke den få lov til å få litt fred og ro og ikke bli flyttet rundt på som et annet skilsmissebarn? Etter hvor lang tid vil du ha den tilbake? Når utslettet er borte / ett år / to år?Nei, gi den bort eller avliv den hvis dere ikke kan ha den lenger. Hvis sønnen deres vokser allergien av seg, kan dere vurdere å skaffe ny katt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Åjada, det er myyyyyyye bedre for katten å avlive den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 28. juni 2011 Må innrømme at jeg tenkte ikke særlig langt da jeg skreiv at det hadde vært ideelt å omplassere katten. Ja, det hadde vært ideelt for oss, siden vi er så glad i han og gjerne ville hatt han tilbake dersom lillegutt vokser fra seg allergien. Men selvfølgelig er det ikke ideelt for katten.. Det beste for han er nok å finne en plass hvor han kan bo for alltid. Men, å avlive katten er ikke noe alternativ. Skjønner at det denne årstiden er værst på å gi bort katter på. Det er sommer og folk drar på ferie. De fleste vil nok kanskje ha en kattunge, hvis de skal skaffe seg katt. Vet dette kommer til å bli vanskelig å få til, men hva annet kan jeg gjøre enn å prøve? Har hengt opp lapper på butikkene i nærområdet og tenkte å lage en annonse på finn.no. Får bare krysse fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 Huff, jeg føler med deg. Vi hadde akkurat det samme, sønnen som var full av eksem når han var 6 måneder. Han ble allergitestet når han var 10 måneder, bekreftet katte-allergi. Vi har en vanlig huskatt, altså ingen spesiell rase eller verdi, bortsett for oss. Vi prøvde å holde katten borte, han fikk kun komme inn i vaskerommet. Det var en kjedelig vinter, katten som pleide å sove i senga vår, nå fikk ikke være sammen med oss. Vi prøvde å få ham omplassert, uten lykke. Etter et halvt år sa heldigvis svigers at de kunne ta ham, så vi slapp å avlive ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 28. juni 2011 10:27 Så bra at svigerforeldrene dine kunne ta han! Da får du jo se han litt selv om han ikke bor hos dere. Det må jo være den perfekte løsningen Heldige dere! Mine svigerforeldre vil ikke ha han, de er ikke kattemennsker for å si det sånn.. Mine foreldre elsker katter, men de er midt i en skilsmisse hvor min mor har flyttet til inn i en blokk i 10.etasje så hun kan ikke ha katter der, og min far syns det er nok med de 3 kattene han allerede har nå. Men det er klart det spiller jo ingen rolle om katten er rasekatt eller huskatt, man blir like glad i dem uansett! Nå som det er sommer og varmt ute, er katten vår for det meste ute uansett. Han kommer inn og spiser litt innimellom, men han er for det meste ute på sommeren. Så sånn sett går det greit nå. Har satt kattematen i ganga, så når han skal inn og spise/sove, gjør han det i gangen. Det er litt kjedelig for han er jo vandt med å få være akkurat der han vil til enhver tid. Hadde sin egen plass i sofaen og likte og være i nærheten av oss. Det går ikke lengre. Lillegutt har blitt betydelig bedre etter vi ikke slapp han helt inn i huset med oss.Utslettet er borte, og vi trenger ikke lengre bruke astma medisin på han. Men det blir jo trøblete til vinteren. Katten kan jo ikke "bo" i gangen resten av livet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå