Gå til innhold

Et hav av barnevogner...hva velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskrifta sier, hva velger dere når det gjeder barneogn? Jeg og mannen har vært på en liten runde og sett i dag og det er jo så mye å velge mellom :)

Easywalker er jo veldig god å svinge med da, men synes utseende er litt merkelig ed bag:p Smak og behag det selvsagt..

Synes sio er fin å se på og emmaljunga enda finere i grunn.. de har også god fjæring, i motsetning til easywalker som er rimelig stiv.

Vil høre erfaringer og meninger fra andre :)

Noen som har kjøpt vogn i sverige f.eks? Billigere der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har emmaljunga, å skal fortsette og ha det, er mest praktisk her jeg bor :)

er superfornøyd

Skrevet

Tja, vi har prøvd litt forskjellig... jeg jobber i bhg og har fått prøvd mange ulike typer der, jeg har selv hatt både tre-hjuling og stor duo 4-hjuling. Nå har vi kjøpt ny vogn til sistemann og landet på Emmaljunga Edge Duo. En av de store tunge vognene (vi har det letteste understellet, så det hjelper en del) Men av alle de jeg har prøvd så er jeg mest komfortabel med en romslig stødig 4-hjuling.

Og barna har likt de største best =))

Skrevet

Simo kombivogn :) Den syns jeg er så kompakt og stabil, og babyen ligger så lunt som bare det nedi den. Tror jeg blir superfornøyd! Her hvor jeg bor (tettstes) s¨å passer den bra :)

Skrevet

Vi endte opp med Emmaljunga edge duo, synes denne vognen er kanonfin. Hører mange sier at den er stor og tung, men vi valgte den med classic understell, ikke sports understell, og da er den ikke spesielt tung.

Vi kjøpte denne i Sverige, og sparte nok et par tusen på dette. Så dersom dere har mulighet til å kjøpe fra Sverige vil jeg anbefale dere det :-))

Ser virkelig frem til å legge lille baby i nyvognen å trille rundt :-))

Skrevet

Etter å ha vært "jeg skal aldri ha 3-hjuling!",så har jeg nå,etter flere dager på jakt i diverse butikker både i Norge og Sverige bare måttet svelge endel kameler.

Min kjære vil gjerne ha 3-hjuling,og skjønner ikke at jeg mener 4-hjuling må være mye bedre,siden vi får knøtt i oktober. Etter i dag,og en utrolig positiv butikkdame,med personlig erfaringer gjennom et helt år,så måtte jeg bare innse at han har rett hele tiden. Jeg har bare ikke helt villet innrømme for han enda,at "joda,la oss kjøpe TFK med 3 hjul,kjære!" :P

Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for emmaljunga city cross, men så da jeg var i butikken for å "prøvekjøre" falt jeg helt for Hippa duo. (Selv om jeg utsendemessig mener emmaljunga er finere, men kommer jo an på hilke kriterier man har) Denne er forholdsvis ny (dansk) med 4 hjul, hvorav de to fremste er store svinghjul . Dette gjør den jo fantastisk å trille på synes jeg, kunne snu vognen med bare håndleddet... I tillegg fulgte det med sportsdel, hardbag, og en mindre nyfødtbag til å plassere i hardbagen de første månedene, + stellevske :) Jeg får min denne uken, og er kjempespent :D Her er hvertfall link til den jeg kjøpte :

http://www.barnevognshuset.dk/product/trille-hippa-duo-vogn-med-drejehjul-363/

Skrevet

jg er teutonia fan j.. det er gode vogner og du har et hav av valgmuligheter.. finns også en side du kan bestille disse vognene fra tyskalnd billig :) svenskene bestiller derfra så det er mer og spare enn og reise til sverige :) www.mypram.com

Skrevet

Vi skulle kjøpe Brio Happy, men kom over en Emmaljunga City cross som vi ikke kunne takke nei til. Så i går kjøpte vi vår aller første barnevogn. Skal hente den i dag, og nyte synet av den flotte vogna vår :) Er superfornøyd allerede før jeg har hatt ungen oppi den :)

Skrevet

Vi skal ha easywalker sky... Bagen var for oss ett stort pluss, siden den er så lun...

Jeg liker bugaboo camelon best, men den kan ikke brukes her hvor vi bor... Terreng!

Skrevet

Vi har akkurat bestilt denne pakken:

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=343&artnr=36606259r&visa=1-30&Sort=PrisFallande&Visn=Std

Var på Barnas hus og prøvde vogna og kikket på setet før vi bestilte, kjentes veldig god ut for oss om for det meste skal trille i byen, og p.g.a. teleskophåndtak blir den høy nok for sambo på 1,93. Fordi vi syntes kalesjen var litt åpen har vi kjøpt en ekstra kalesje med solbeskyttelse som kan settes på ved behov (Cloudy). Bestilte også myggnetting, regntrekk og handlenett, med frakt kom det på 5565 NOK (uten den ekstra kalesjen, kjøpt på Babyshop), så er veldig fornøyd. Ville egentlig ha rød, men den var utsolgt så da blir det svart (har kjøpt et limefarget blomstrete regntrekk så vi skal synes litt bedre). Ville gjerne ha en vogn som kan brukes med bilsete og med svinghjul foran, savnet det forrige gang, så da ble det denne.

Skrevet

Mye å velge i ja...! :P

Jeg og min kjære har vel funnet ut at vi vil ha city cross understell i tillegg til understell med dreivbare hjul vi, slik at vi kan bytte etter behov:)

Kan heller ikke vente med å trille rundt <3

Skrevet

Hippa duo så interessant ut...hvor prøvde du den? Kunne godt tenkt meg å sett den "live".

Skrevet

Vi skal bruke vognen fra storebror. Vi kjøpte Brio Happy i Sverige og sparte halve prisen omtrent. Har vært kjempe fornøyd med vogna. Har fungert kjempe bra i ulendt terreng, som i byen. Brukte vogna mye det første året og den er like fin i dag.

I den forrige barselgr var det mange forskjellige vogner. Det var mange med tre hjul. Den eneste som ikke fungerte like godt på spesielt snø var teutunia, men det tror jeg var kun på grunn av skjermen over for hjulet.

Tror det viktigste med valget av vogn er hvilke behov man har.

Lykke til i valget av vogn...

Skrevet

Jeg har både DBS kombi og Emmaljunga Edge Duo. Og jeg er kjempefornøyd med begge, men det kommer an på hvor du skal bruke den osv. Emmaljungaen er litt tung med sportsvogndelen, men helt fin med bag'en. Litt vanskelig å maøvrere i terreng, men der er DBS'en kjemptoppers igjen!

Skrevet

vi hadde Teutonia til førstemann, både med tre og fire hjul. Trehjulingen er super å trille på bar vei, men etter min mening egner den seg særdeles dårlig på vinterveier med snø og slaps. Både hardbag og softbag fungerte godt, men vi slet med å få til en behagelig sittestilling for barnet i sportsdelen det første halve året (ryggen var enten for rett eller for tilbakoverlent, han skled stadig ned osv.). Sportsdelen er forørig veldig liten, slik at barnet ofte vokser ut av vognen før to-års alder.

Vi byttet etterhvert Teutoniaene ut med en TFK Joggster, og har vært strålende fornøyd. Etter min mening har sportsdelen er mer fordelaktig utforming i forhold til sittestilling (men en liten "grop" til rumpa), og med det utskiftbare forhjulet har vi en vogn som fungerer både på snødekte veier og turstier (med fastmontert forhjul), og som er lett manøvrerbar på byturer (med svingbart dobbelt forhjul). Det doble forhjulet gjør forøvrig vognen mye mer stødig en trehjuligen fra Teutonia.

Så til minsten som nå er på vei vil vi fortsette med TFK'en, og supplere denne med den nye bagen som ryggen kan løftes på. I tillegg går vi til anskaffelse av en brukt søskenvogn, sannsynligvis Urban Jungle eller TFK. Noen som har synspunkter i forhold til hvilken av disse som er å anbefale?

Skrevet

var innom butikken i dag og fikk et godt tilbud på britax b-smart med softbag og de best i test barnestolen.. til 4500.. da blir jeg å kjøpe hardbag, base og reisebag til vognen og alt kommer på 6000 totalt ca!

Men har også lyst på bugaboo eller Brio happy med hjerter inni..

vi egentlig at noen forteller meg hva jeg ska ta.. hehe

Skrevet

Den prøvde jeg på Barneland (Sørlandssenteret / Kr.sand) , Vet ikke hvor de selger den ellers igrunn. Fikk den i dag, og er STOR fornøyd, har hatt 3 trilleturer i stua allerede :P

Skrevet

Kjøpte den forresten på vognverden.no, for den var 2000 kr billigeree der enn på barneland (inkl frakt). Men de har litt lite bilder på den siden, så var derfor jeg sendte den danske linken :)

Skrevet

Vi hadde TFK til førstemann og skal ha TFK til andremann. Verdens beste vogn :)

Skrevet

mountain buggy urban jungle. Perfekt til både by og terreng. Kjenner fler som har hatt den og vært kjempefornøyde :)

Skrevet

Her blir det Simo duo :) Elsker den både utseendemessig og den er fantastisk god å kjøre. Noen syns den er tung, selv har jeg ikke noe spesielt å klage over pga det. Den har god plass i baggen til god og varm saueskinnspose, noe som er et stort pluss siden vi får prinsen vår i november. Jeg har ikke tvilt en dag, og gleder meg til å få den i hus :)

Skrevet

Vi er også litt slik... hva skal vi ta?!:) vi driver bare å kikker enda:) Virker liksom som om alle har emmaljunga herover hvor vi bor... Og det er sikkert bra vogner men gidder ikke kjøpe det bare fordi alle andre har det:)

Vi skal se på forskjellige vogner, vi vet bare at vi vil ha en vogn med fire like store hjul, fordi vi kommer til å trille mye på grusveier osv, og da tror jeg ikke det er så morro med f eks to små hjul foran eller tre hjul:)

Vi skal kjøpe i sverige tror jeg:) PGA pris og utvalg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...