Gå til innhold

hemmer det den motoriske utviklingen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snuppa har sovet i nattpose siden hun var bare noen mnd. pga hun sparket av seg dyna og div.

Mannen mener det hemmer den motoriske utviklingen fordi hun ikke klarer å reise seg i senga osv..men nå klarer hun det med pose.I det siste har jeg ikke brukt posen pga dette, så lurte på hva dere andre mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke tro det kan hemme utviklingen. Hun har jo muligheten til bevegelse hele dagen. Sammenhengende søvn er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har selv barn som brukte slik sovepose, og som gikk som 10 måneder gammel(sprang 11 måneder gammel). Det barnet her som ikke brukte slik pose, gikk først 13 måneder gammel, og var forsiktig lenge etter det.

 

De trenger da ikke reise seg i senga for å utvikle seg. Hvor mange timer i døgnet reiser barnet seg i senga, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du pose med eller uten seler?

 

Dersom det er pose uten seler spiller det jo ingen rolle. Det er jo bare en ekstra pysj der beina er "slått sammen".

 

Jeg personlig er imot pose med seler. Fordi jeg mener man fratar barnet muligheten til å bevege seg halve døgnet. Å være fastspent 12 timer hvert døgn er mye. Men tviler på om det påvirker den motoriske utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten seler!:)

 

tror ikke vi kommer til å bruke den mere...så lenge hun ikke setter fast armer og bein i sprinklene så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er vel at det hemmer den motoriske utviklingen mer hvis de ramler ut av senga og til stadighet slår hodet i gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår på 1,5 ligger fortsatt i pose fordi han er så urolig at vi ikke får han til å ligge med dyne.

 

Han er relativt tidlig ute motorisk. Og han greier fint å reise seg opp i senga med posen. Gjør det hele tida.

 

(han reiser seg opp, legger seg ned osv 100 ganger, det er jo nettopp derfor det ikke funker med dyne og han sover med pose...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...