Gå til innhold

Herregud, jeg er litt tett. Kan noen sammenlikne 75 ml for meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg skal kjøpe noe som tilsvarer 75 ml, hvor mye er det i forhold til f.eks en liten cola flaske??

 

Bare le altså, føler meg helteit her jeg sitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en flaske til baby? Vet du hvor mye en desiliter(dl) er når du måler i et litermål eller noe?

 

75 ml er 3/4 av av en dl i litermålet. Da tar du en dl og deler på 4. Så ganger du det svaret med 3. Da har du 75 ml :)

 

En halvliter cola er 5 dl. Eller 500 ml, om du vil :) En glassflaske Cola er 3,3 dl, eller 330 ml om du vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.24:

 

Herregud..jeg er tettere enn jeg trodde! Jeg sitter her med en tåteflaske planta rett ved siden av dataen! *flauere enn flauest*.. Uff, satt LENGE å prøvde å finne ut av det selv, men fant ut at det bare var å bite i det sure eple og innse at jeg ikke kom til å skjønne det.. hahahha..må le av meg selv og da! Kanskje legge ved link til denne på "Korttenkte øyeblikk" tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hahahaha.. ja, en baby kan hjelpe en med mye ;) jeg vet selv, det med mål er ikke alltid like lett.

 

Men etter jeg fikk barn, så har babyflasker og sånne sprøyter en måler opp antibiotika hjulpet meg mye :) Det var derfor jeg nevnte flasken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig :) jeg hater selv oppskrifter hvor det står 75 ml vann, melk osv. for det er jo ikke merket på deselitermålet mitt! og det er jo faktisk en ganske vanlig menngde veske å ha i det man lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...