madalena19 Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei:) Jeg har ett spørsmål,hvordan merker mann rier? Er første min jeg skal ha. Jeg har liksom litt små smerter når jeg ligger nede. og så i den ene siden av underlive. men kommer liksom å går. har hatt de fra i natt og så er jeg litt usikker på om det kansje bare er bekenløsning.Men gjør liksom veldig vondt når jeg går også. var hos jordmoren i dag og ho sa liksom att ungen lo langt nede og hadde festa seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143361297-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 7. juli 2011 #2 Del Skrevet 7. juli 2011 Rier merkes så forskjellig fra person til person i starten av fødsel, de kan være vonde eller mindre vonde, jevne eller ujevne intervaller, og kan kjennes i mage/rygg/lår. Det er ikke alltid det gjør så vondt at man er sikker på at det er rier, jeg ventet hjemme til 6 cm og 2 min mellom riene, fordi jeg tenkte at dette kunne det umulig bli fødsel av, siden det ikke var uutholdelig vondt (som jeg hadde forventet). Men de kom med jevne mellomrom, varte +/- 1 min, og opplevdes som en bølge (med smertetopp i midten), og jeg måtte puste meg gjennom de for å takle smerten (så litt vondt var det nok selv om man glemmer det etterpå..). Til forskjell så er mine bekkensmerter mer gnagende og konstante (som tannpine), og smerter ved kynnere kjennes hos meg som "hold" i magen, enten i ene siden eller i et belte rundt hele magen, og her er smerten konstant i 10-20 min i slengen, før de slipper taket. I likhet med rier, blir magen stram under kynnere, men den største forskjellen er at rier har pauser mellom seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143361297-f%C3%B8dsel/#findComment-143382477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå