Gå til innhold

Når bestiller man første time hos jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke såååå lenge siden jeg fikk barn, men har rett og slett glemt alt;)

 

Uansett, er bare ca 7 uker på vei, og lurer litt på når man pleier å ha første kontrollen? Burde jeg bestille den nå snart, ettersom sommerferien er rett rundt hjørnet?

 

Bør man også alltid dra til legen for å sjekke at det er et såkalt "levende svangerskap"? Hadde egentlig ikke noe planer om å involvere legen min, men heller kun gå til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde legetime i uke 12 og første jordmortime i uke 23 (hadde ingen kontroller bortsett fra ordinær ul i mellom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her jeg bor er normalen for første jordmor time mellom uke 10 og 14, hadde selv første time i starten av uke 12 :) jeg gikk ikke til legen for mer enn bekreftelse av graviditet og blodprøvene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo ta blodprøver rundt uke 10-12. Så om jordmoren din gjør det bestiller du time til henne til den tiden. Hvis ikke må du til legen å gjøre det. Men uansett bør du bestille time så tidlig så mulig for mange jordmødre har begrensa kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

 

Forrige gangen tok de alle blodprøvene på legesenteret som holder til samme sted som hos jordmoren, så regner med at det blir slik denne gangen også.

Burde nok bestille time nå da, ettersom uke 10-12 er i slutten av juli/begynnelsen av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...