Mamma-til-en-liten-gutt Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Hei, jenter! Jeg har termin 5 okt og ønsker å gå ut i perm. 12 uker før fødsel. Trodde at jeg var i uke 26 nå og ringte fastlegen for å få bekreftelse på termin for å legge ved foreldrepengesøknaden til NAV. MEN legn sa at jeg er i uke 24 og må ringe han om 2 uker igjen for å få bekreftelsen så var samtalen slutt - han hadde tydeligvis mye å gjøre. Det rare er at jeg var på 24ukers kontroll hos han 15 juni...Det så jeg i papirene mine etterpå...Hvem av oss er tullete her??? Skal jeg ringe han på igjen imorgen? Hjelp!
Sing Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 12 uker før fødsel? Er det ikke maks 3 uker du har lov før fødsel/fastasatt termindato? Eller er jeg veldig akterutseilt på dette siden sist permisjon for tre år siden kanskje... Har du ikke fått eksakt termindato fra UL-kontroll? Eller har du ikke vært til UL-kontroll? Da står i så fall den rettede termindatoen din på helsekortet.
Mamma-til-en-liten-gutt Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2011 Tidligst 12 senest 3 uker før. UL-termin er 5 okt.
Mamma-til-en-liten-gutt Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2011 Når både mor og far har rett til foreldrepenger Når foreldrene bor sammen og begge har rett til foreldrepenger, er stønadsperioden 47 uker med 100 prosent dekningsgrad og 57 uker med 80 prosent dekningsgrad. Stønadsperioden starter senest tre uker før termindatoen. Dersom disse ukene ikke tas ut eller fødselen skjer for tidlig, blir stønadsperioden tilsvarende kortere. Ukene før fødselen kan ikke overføres til perioden etter fødselen. Stønadsperioden kan starte opptil 12 uker før termindatoen, men da blir stønadsperioden etter fødselen tilsvarende kortere. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/St%C3%B8nadsperioden+for+f%C3%B8dsel+1.+juli+2011+og+senere.244184.cms
Mamma-til-en-liten-gutt Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2011 Kan det vare at det ikke er mors men fosters uker det er snakk om her? For da stemmer det at jeg er i uke 28 når barnet er i uke 26, men det står ikke noe om på NAV sine sider...komplisert... http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_28_og_fosterets_uke_26_babyer_som_blir_foedt_naa_har_ganske_store_sjanser_for_aa_overleve
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Fikk beskjed på nav kontoret at det holdt i massevis å kopiere ul-papirene mine. Så neste uke skal mine papirer sendes da det er 3,5 mnd behandlingstid nå. Sist leverte jeg i uke 28 og det kom ikke penger inn før barnet var 2 mnd:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå