Gå til innhold

Flere som "sprenger" skjemaet til symfysemålet?

ku80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Måler de det? Det gjør de nemlig ikke til meg. Det er jo ingenting å sammenligne med, så har fått beskjed om at det er overflødig. Men sikkert gøy å følge med på.

Føler meg ikke så mye større enn jeg var på slutten med jenta mi for 3 år siden, men jeg kjenner at mageskinnet får kjørt seg i disse dager. Var forøvrig på vekstkontroll idag. De små i magen var ikke lenger så veldig små gitt :) Begge to anslått til over 2200gr. I og med at jeg er 34+0 idag, så gjør de ingenting for å stoppe fødselen heller nå dersom den starter. Men livmorhalsen var lang og lukket, og formen min var også fin, så det er nok ingen fare enda. Hvor lenge får du gå før de gjør noe aktivt for å sette igang fødsel? Her er dato for igangsettelse 20 juli :)

Jeg blir også målt (hos den lokale jordmor) og ligger over! Men vil ikke si at jeg sprenger målene....

Nå sier alle at jeg er lita til å bære to. Og jeg har faktisk bare lagt på meg 8 kg, og er 30 + 1 i dag.

Kjenner at jeg er sliten og skal ikke mye fysisk aktivitet til før jeg har ganske kraftige kynnere.Så da er det bare å ta det med ro!

Ellers må jeg si at jeg er i uforskammet fin form om dagen!!!! Nyter magen som vokser og de to som stadig er mer aktive!

Skal inn på vekstkontroll i morra! Gleder meg til å se jentene mine igjen nå!!!

Symfyseskjemaet er nok sprengt for min del nå ja. Målte for en uke siden og da ble det krysset av helt øverst (så langt det er mulig å komme). Har også en ganske spiss mage og ja, jentene her ligger også oppå hverandre. Synes det er merkelig at jeg ikke har fått strekkmerker.... Er 36+4 nå. :) Jeg er møkkalei og sliten, men ikke helt klar for å bli mamma til to ennå...

Rart at de ikke måler det syns jeg? Trodde det var vanlig praksis. Det var pga avvikende SF mål det ble funnet vekstretardasjon på poden i mitt første sv.sk.

Jeg var MYE større i begynnelsen denne gangen men føler nå at det har begynt å jevne seg ut litt. Sikkert blitt vant til den store magen :) Er i uke 24+1 og venter en av hver :)

Jeg sprenger også skjema ja. Er 24+3 i dag og ligger langt over den grønne streken. De måler mest for kuriositeten sin del hos meg. Har så hyppige kontroller at jeg stoler på at vi raskt vil se det om det blir avvik.

Annonse

Det er nok mest for å følge med at de vokser at jm tar symfysemål, men litt for skøy også:-)

Var på vekstkontroll i går, men de sier ikke hvor mange gr. de veier, og disse målene forstår jeg ikke så mye av, men får nok beskjed om hvis noe ikke er bra.

Spurte om rutine i forhold til igangsetting. Fikk til svar at de helst ikke gjør det, men at hvert enkelt tilfelle blir nøye vurdert. Det beste er vell at kroppen får sette igang selv, -men jeg slipper å gå over termin da, heldigvis!! Håper på at de kommer litt før.. :-)

• 5 uker senere...

Det var nettopp pga disse målene at jordmor ante flere enn en i magen. Det er nesten skummelt å se. Det er liksom en gjennomsnittskurve, samt de som ligger litt over eller under. Jeg er SKYHØYT over! Nå er jeg bare i uke 19, men livmoren er helt oppunder puppene.... Ikke rart jeg blir fort sliten. :) Uke 17 var jeg 21cm. Dette kan bli interessant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...