Gå til innhold

Trenger noen andres meninger om en sak..

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig, etter å ha gått i snart 9 mnd. som arbeidssøker fått meg jobb! Jeg er kjempeglad! Jeg gjør egentlig hva som helst for å komme meg i jobb akkurat nå, da det å gå arbeidsledig går på psyken løs.

Det som er saken, jeg har fått jobb i en by 1 time unna. Jeg har ikke søkt, men de har oppsøkt meg. Med buss som jeg må ta så går det 1 t. og 15 min.

Jeg har en sønn på 4 år. Han vil måtte være i bhg. fra. kl. 07.25 og frem til kl. 16.10. Veldig lange dager. Men jeg vil for det meste ha 4 dagers uker, så han vil få en fridag i uka. Men fordet så er jeg ikke helt sikker pga. disse lange dagene han vil få.

I tillegg så vil jeg knapt tjene 2 tusen mer enn nå som jeg går arbeidsledig. For jeg kan ikke ha så mange timer på jobb siden reiseveien er så lang. Men samtidig, det å jobbe gir jo så mye mer, å det er jo det jeg vil.

Hvis jeg kjøper bil så vil jeg gå i minus.

Det kommer til å bli tunge dager da jeg må gå 20 min. for å komme til bhg. (så vinteren er tung), så videre 10 min. til bussen. Samme ruta hjem, så det blir jo lange dager på mini.. =/

Jeg har vært inne på tanken med å faktisk flytte til denne byen da. Men vi skal også flytte neste år (neste sommer) sammen med kjæresten min. Føler kanskje at det blir vel mye flytting for sønnen min. Men det hadde jo egentlig vært det beste i denne situasjonen.

Jeg tenker og tenker. Vil så gjerne jobbe! Her jeg bor nå er det flere hundre søkere pr. jobb. Jeg kan heller ikke ta alle jobber da jeg ikke kan jobbe kveld og helg.

Noen forslag til meg? Hvordan løser jeg dette? Tåler han flytting et par ganger til før vi virkelig slår oss til ro når han begynner på skolen?

Fortsetter under...

Det går fint å flytte for dere, det er jeg siker på.

Jeg har selv flyttet MYE som barn. Satte selv foten ned da jeg var 12, men da hadde jeg flyttet og bytte skole veldig mange ganger (noen ganger hvert halvår). Så om du flytter en gang nå også enda an gang til sommeren kan jeg ikke skjønne at er et problem i det hele tatt. Barn forholder seg til det foreldrene bestemmer/gjør.

Lykke til og gratulerer med jobb! :-)

Ja du tror det?

Jeg er så redd for å "ødelegge" han med mye flytting. Men har bestemt meg for at når han begynner på skolen skal han få gå ferdig, skal i hvertfall gjøre det jeg kan for at det skal gå greit. Jeg har ikke måtte flytte èn gang mens jeg var barn. Men det er kanskje ikke så ofte det heller.

Jeg trenger virkelig den jobben. Men jeg tror denne reiseruta og disse lange dagene vil ødelegge mer enn flytting kanskje vil gjøre..

Tyspisk når det endelig dukker opp en jobb.. Jeg vil virkelig ikke si nei. Men gutten min går jo først.

Takk så mye, å takk så mye for svar! =D

Jeg har selv måttet flytte en del, og jeg har jeg ei jente, som har måttet bytte barnehage to ganger, og hu har taklet det helt fint! Hun er nå er veldig sosial jente, som tar seg lett tilrette, og jeg har bare fått positive tilbake meldinger om at hu er så tilpassings dyktig.

Men det er kun du som kjenner gutten din, og som kan si noe om hvordan det vil påvirke hans liv. Er han sosial, og har mange venner i barnehagen, kommer han lett i kontakt med andre, eller er han mer stille, og har kun de samme kompisene i barnehagen?

Hei igjen!

Jeg er helt enig, lange dager i bhg og lang reiserute for deg vil være mye verre enn å flytte for denne vinteren.

Nå er jo en fin tid å flytte, så er alt i orden til bhg starter til høsten.

Det går så fint skal du se! :-)

Hilsen hun over som sa stopp som 12-åring. :-)

Gratulerer med ny jobb!

Selvfølgelig tar du i mot stillingen. Det er umoralsk å gå på trygd når man ikke må, og det å jobbe er en investering i både egen mental helse og hvordan CV-en din vil se ut fremover.

Å være i barnehagen fra halv åtte til rett over fire fire dager i uka synes jeg ikke høres ille ut for en fireåring i det hele tatt. Når det bare er for et år hadde jeg ikke vurdert flytting.

Sykkel er nok en bra investering i hverdagslogistikken deres.

Annonse

Først: Han er en veldig tilpassningsdyktig gutt, blir fort kjent med andre å er vel sånn som du forklarte jenta de.

Jeg har ikke lyst til å takke nei ->>-. Det er jo derfor jeg nesten gjør hva som helst for å få dette til å gå opp. Men det må nok bli flytting sånn som jeg ser det. På vinteren må vi ut av døra før syv, å vi vil ikke være hjemme før nærmere 17. Vi har sykkel. Men på vinteren kan jeg ikke sykle.

Dessuten, det jeg glemte i HI. Hvis jeg skal få lov å levere gutten min i bhg. så tidlig så må han hentes før kl. 16. Det rekker jeg ikke pga. busstidene. Jeg vil også bare få 5 t. og 45 min. på jobb. Man skal jo tjene litt også.

Jeg takker ja, å det heller nok mot flytting da. Så får jeg leie ut leiligheten min her.

Takk så mye for gratulasjoner :o) Og svar!

Gjest Vestlandsdama

Først har jeg lyst å gratulere deg med jobb! Det er utrolig viktig for selvtilliten å ha en god jobb å gå til, og det vil også gutten din merke i form av en fornøyd mamma:)

Barn er utrolig tilpassingsdyktige, så sålenge han har mamma'n med seg så går det nok helt fint å flytte både en og to ganger. Tror nok at jeg heller hadde satset på å flytte, enn en så travel og "kavete" hverdag det vil bli om du må pendle flere timer hver dag. Da får du både kvalitet- og kvantitet-tid sammen med gullet ditt:)

Lykke til med jobb og flytting og en fortsatt god sommer!

Tusen takk! Ja jobb er utrolig viktig. Jeg begynte å merke det på psyken nå. Så da de ringte meg å kom med tilbud om en jobb, så ble jeg så glad! De jobbene der vokser ikke akkurat på trær heller. I tillegg så virker arbeidsgiveren bare så snill. Så dette må jeg få til! Hun hadde forståelse for min situasjon å ville tilrettelegge mye for min skyld. Da har jeg virkelig lyst til å stå på, å vise dem at de har valgt riktig ;o)

Ja jeg tror jeg satser på flytting. Han er jo sammen med meg. Så har han en veldig stabil og rolig hverdag ellers. Så da går det helt sikkert veldig fint :o) Men man tenker jo så mange tanker, vil jo bare at han skal ha det bra. Men jeg må jo ha det bra jeg også..

Takk for svar!

Hvorfor i alle dager må du hente han før 16.00 om du leverer til 07.30

?? min barn er i barnehagen fra 07.00 til kl 16.00 hver dag de ca, er jo normal dag det, om foreldrene jobber fra 07.30 til 15.30 hver dag og har litt kjøretid! og han får jo en fridag i uka også..

Jeg vet ikke, noen barnehager har vel en maxtid? Jeg spurte hvor tidlig de kunne starte dagen. Fikk da beskjed om at jeg kunne levere en søknad om å få starte barnehagedagen kl. 7.15 (tidligste). Men om han kommer så tidlig må jeg hente han før kl. 16 var svaret jeg fikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...