Gå til innhold

Bekkenløsning og fødsel...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vondt,vondt, vondt.

Blir man stort sett bra av bekkenløsningen etter man har født, slik som fødselssmertene gir seg idet barnet er ute??

Og hvordan er det å ligge på ryggen i fødesenga under fødsel, når det til vanlig er drittvondt og låser bekkenet?- har man så vondt alikevel, så det ikke utgjør noe?

Vet at det kan være store individuelle variasjoner, men hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig å informere jordmor om bekkenløsningen, så hjelper hun deg å finne en best mulig stilling i fødsel. Det går ikke over med en gang etter fødsel, vanlig at det tar litt tid. Er du uheldig tar det lang tid. Jeg har vært bra 5-6 uker etter fødsel begge gangene jeg har hatt bl (2 siste svangerskap): Har vært skikkelig dårlig underveis, type krykke-nivå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at bekkenløsningen ble svakere ang smerter etter fødsel. At den liksom ble noe jeg kjente hvor hadde vært, men den var ikke vond lenger. Og dette skjedde i det ungen var ute, ikke mens jeg fødte.

 

Men dette gjelder ikke alle. Gi beskjed om bekkenløsningen, slik at du får hjelp og støtte under fødsel. Og vær så snill å be om hjelp i ettertid, dersom det ikke gir seg straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har født to barn med kraftig bekkenløsning. hadde ikke klart å føde på ryggen om jeg måtte engang. Lå på siden med begge to idet de kom ut, men satt mest på alle fire eller sto oppreist under riene. Jordmødrene er ikke alltid gode på dette med bl. Under siste fødsel ble jeg beordret på ryggen og opp med bena i bøyler. Heldigvis hadde jeg født en gang før og sa ifra at det ble uaktuelt med bl. "Hvordan har du tenkt å ligge da?" var det dumme svaret jeg fikk. Måtte forklare mellom riene hvordan jeg ville ha det (styrtfødsel).

 

Etter fødsel hadde jeg litt vondt i noen uker med 1. barnet og dessverre i 2 år med neste:( Denne gangen er jeg merkelig nok ikke veldig plaget så er spent på hvordan det blir i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

 

Fikk litt å tenke på da.

Null bl på første barn, denne gangen har den vært tilstede i betydelig grad og fra helt tidlig.

Lå mye på rygg og fikk epidural sist, da jeg hadde rier non-stop.

Hadde god utbytte av epidural, men den gjorde det umulig å stå på beina. Var veldig bedøvd:-)

Vil epidural evnt hjelpe på bl?

Blir vel helst å ligge på siden isåfall da.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...