Gå til innhold

Kjip sommerferie for 7-åringen:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må jobbe i hele sommer for å få det til å gå rundt, for pappaen er uten jobb, så da er han hjemme med pappa hele tiden. Men problemet er at de gjør jo ingenting!!! De sitter å glor på tv hele dagen!! Og hva kan jeg gjøre? Han blir sur når jeg nevner at de må finne på litt! Guten sier hver dag at han kjeder seg, og vil være med mamma! :( Altså de går ikke på lekeplassen en gang! Ikke i hagen heller! Ingenting!! Blir så forbanna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh, skaff deg en ny mann kanskje. Hvem vil ha en sånn lat og udugelig mann.... Eller må du få har opp av sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer han ikke å gå på lekeplassen selv ?Har han ikke venner han kan være ute med ?

 

Hva med å kjøpe ett basseng og en trampoline å sette i hagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ut som en pappa som er mer passiv enn gjennomsnittet, er han syk? Deprimert?

 

Kan ikke ungen få besøke noen da? Min 7-åring har avtalt flere besøk til klassekamerater i sommer, han skal også besøke bestemor noen dager. Jeg kommer også til å spørre om mamma (mormor til gutten) kan låne han litt, også kommer han garantert til å besøke søsteren min som har en gutt på samme alderen.

 

Jeg skal også jobbe mesteparten av sommeren, men jobber bare 50% sp jeg har noen fridager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha beste svaret! Tar med sofaen også! ;D Evt ringe og få strømselskapet til å stenge strømmen fra kl 8 til 18! :)

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart - svaret på alt er å kvitte seg med mannen! Blås i å forsøke forskjellige løsninger - får vi problemer bytter vi bare ut gubben - enkelt og greit det!

 

Til HI, du har faktisk lov å stille krav til mannen din. Jeg er sikker på at han skjønner at en sjuåring trenger å få mer ut av ferien sin enn å synke ned i tiltaksløsheten sammen med pappa.

 

Si at enten må han finne på noe, dere kan godt sette dere sammen og skrive opp forslag til hva som lar seg gjennomføre, eller så må du leige inn barnepass (til tross for stram økonomi), for det er rett og slett skadelig for barnet å bli like pasifisert som sin far. Kanskje pappa rett og slett trenger et spark bak? Spes hvis han har vært arbeidsledig lenge er det lett å gi opp og bare la dagan gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurer på om han er deprimert. Han har vært på jobbjakt i et år uten resultater!

 

Ja, jeg kan kjøre han til kompiser på morgenen, og så an han være der til jeg er ferdig! Iallfall noen av dagene! Det var en god ide!:)

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en 7-åring finne på litt alene? Gå i hagen eller sånt.

 

Joda, jeg forstår, og hadde nok blitt fly forbanna på en sånn far selv.

 

Hvorfor har dere ikke bedt barnevernet om hjelp av sosiale grunner for barnet? SFO i sommerferien, f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir irritert jeg. Må jo gå an å finne på noe med gutten vell. Å det at han er arb.ledig er ingen grunn til å sitte i soffaen å kope hele dagen. må jo faen meg begynne å søke på jobber da.

Syns litt synd på gutten din jeg, blir jo utrolig lang sommer av å bare være hjemme hele tiden.

Har han ingen kompiser,besteforeldre eller andre i nærheten som han kan være litt sammen med. Når du er ferdi på jobb så kan no du finne på noe med han:) feks : sykkeltur,fisketur, svømmehalln,lekeland,kino osv. så får han iallefall noe å glede seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjelper vi foreldrene hverandre litt, så vi har hatt klassekamerater levert på døra her halv ni også har de blitt hentet når arbeidsdagen til foreldrene er ferdig. Sønnen min har også vært hos venner fra tidlig morgen til ettermiddagen mens jeg har jobbet.

 

Kan dere ikke inviterer noen klassekamerater hjem en dag da, er vel ikke alle som er på feire hele sommeren? Selv om mannen din er passiv kan han sikkert smøre noen skiver og hente en is i løpet av dagen. Om sønnen din får en kamerat på besøk aktiviserer de seg selv, ballspill, plaskebasseng, gatekritt, såpebobler osv så får de en fin dag mens du er på jobb. Kanskje mannen din til og med kvikner såpass til av besøk at han tar de med seg på stranda?

 

Helt klart at mannen din har sunket ned i en tiltaksløshet han trenger hjelp til å bli rykket ut av. Arranger ting rundt han så kanskje han får lyst til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo han gjør mye alene han, men å gå rundt for seg selv 8 timer daglig 5 dager i uka blir litt vel mye!

 

Hvorfor vi ikke har bedt barnevernet? Fordi han har hatt ferie i en uke og jeg fikk nettopp vite av gutten min at de ikke gjør en dritt! Faren bekrefta det etter litt mas.. Flyr ikke til barnevernet da, da flyr jeg heller inn på dib og spør om råd!

 

Og nei jeg bytter ikke ut mannen av denne grunn, hadde han begynt å slå gutten hadde jeg tatt gutten med å reist. Og han sitter ikke på ræva fordi han er arbeidsledig, det har bare blitt sånn! Og han søker jobber så det synger etter, men det er vanskelig å få seg jobb, og det blir bare verre og verre å komme seg tilbake i jobb!

 

Det med å lage lister over hva de kan gjøre er ikke så dumt! Kanskje han bare ikke vet hva de skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er 7-åringen hjemme da? Han har vel mulighet til å gå på SFO?

 

En 7-åring bør også kunne (med litt hjelp fra dere) invitere kompiser hjem til seg f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere da?

 

Hvis han VIRKELIG vil ha jobb, er det faktisk ikke så vanskelig å få jobb. Men da må han jo være villig til å ta jobber som kanskje ikke akkurat er drømmejobben. Mange steder i landet får ikke bedriftene tak i folk som er villig til å ta f.eks sommerjobber!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg kabel'n til TV, ordne med biletter til kino og gi de til mannen din FORAN guttungen. Finn fram badetøy og sett klart til far og sønn. Be sønnen din om å mase MYE, så det bare er å komme seg opp av sofan å ta med gutten ut. Ring gjerne du også å sjekk at de faktisk er kommet seg avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si hvor, men det er en ganske liten bygd. 2,5 timer til byen og 1 time til et tettsted. Han søker alt som går an å pendle til! Han vil virkelig ha jobb, har søkt på det meste, ringt rundt, men får virkelig ingenting! Prøver å få hjelp av nav, men de kan ingenting! De lover, og bryter løftene, og han blir enda mer deeprimert! Han har fått en liten helgestilling, bare for å komme seg ut litt.

 

Det ER vanskelig å få jobb her! Og vi kan ikke flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal sette opp en liste over ting de kan gjøre! Vi har virkelig dårlig råd (er en grunn til at jeg må jobbe så mye:() så det blir ikke mye kino og slikt.. men blir veldig glad for aktiviteter som ikke koster så mye da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gutten noe han kan reise til en ukes tid eller noe. Besteforeldre som er hjemme. En onkel eller en tante som har ferie?

 

Jeg vet hvordan det er å må jobbe i ferien. Må man så må man. Jeg skjønner at pappaen er deprimert. Men kan de ikke prøve å dra å fiske. En sykkeltur. Overnatte i telt ved et vann eller lignende. Kan dere invitere hans kompiser til å komme til dere mens du er på jobb så har han noen å leke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...