Gå til innhold

Mange som har vaskehjelp hjemme? Hvor ofte og hva betaler dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Regnes dette som luksus?

Vi har vaskehjelp 1 gang i uken ca 3 timer og ser på dette som høyest nødvendig med 80-100% jobb og med en manns om jobber turnus. Ikke for å glemme så har vi 4 barn.

Vi betaler kun 100 kr timen og er super fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det regnes nok som litt luksus ja.. men det er vèl anvendte penger! Vi har hatt vaskehjelp et par måneder nå. Hun kommer annenhver uke, vi synes det holder. Enn så lenge.. (vi har bare ett barn..)

vi betaler 120 kr og er strålende fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har hver 14 dag. Betaler 500 per gang, hun holder på ca 3 timer og hun gjør en utrolig irriterende dårlig jobb... Grrr. Er på utkikk etter en erstatter mao så hvis noen har tips om en som er flink og har tid til nye oppdrag i Oslo så mottas det med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vaskehjelp. Har liten leilighet på 50 kvm og da...Har du 4 barn og stort hus synes jeg man kan unne seg litt fritid dersom man har råd:p Litt luksus er lov;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du HI giddet å jobbe for 100 kr timen i en såpass tung jobb?

 

Jeg jobber hvitt, og tar nesten 400 kr timen for å kunne betale de offentlige avgiftene, og min pensjon i fremtiden.

 

3 timer? Hvilket palass har dere? Jeg bruker 1,5 til 2 timer på støvtørking, støvsuging og gulvvask, og tar do og vask på badet i tillegg. Dette gjelder vanlige eneboliger.

 

Og husk bare at det er ulovlig med svart arbeid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1817.

For det første så har hun sagt at hun tar 100 kr timen for å vaske og da tilbyr ikke jeg mer heller når hun ikke krever mer.

For det andre så vil jeg ikke si at 100 kr timen "svart" er så veldig dårlig da godt kvalifiserte folk tjener rundt 156 kr timen og trekker skatt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vaskehjelp, eller ei veninne av meg som er student kommer og vasker en dag i uka og får 700 kr. hun bruker ca 3 timer alt etter som, noen ganger litt lengre men da fordi vi ofte tar en kopp kaffe og en røyk.. men vi startet med og se hvor lang tid hun brukte og så fikk hun betaling ut ifra det så om hun velger og være her 5 timer er jo opp til henne;) men da er det jo ikke 5 timer med jobbing..

 

Jeg synes det er herligt med vaskehjelp og kommer nok til og ansette en ny en når veninna mi ikke trenger de pengene lenger.. mer tid til andre ting med barna..

 

Har bare hjelp til og vaske gulver og badet resten tar jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1824.

Tung jobb?? Hallo...det å gå rundt med støvsugeren og tørke støv kaller ikke jeg tung jobb. Vi har 1 etg hun vasker gulver, tørker støv og skifter på sengene hver 14 dag. + tar badet og doen. Under etg tar vi selv + at vi har 4 soverom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke noe galt i og ha vaskehjelp... er jo en greit ekstra inntekt dersom man liker og vaske.. jeg selv hadde vaskejobber etter skolen da jeg var student vasket et hus hver dag og noen plass fikk jeg godt betalt og er man effektiv så trenger man ikke bruke lang tid.. brukte selv rundt 1.5 -2 timer og noen plasser fikk jeg 2000 kr i uka(de som hadde litt mer penger) og dette var penger jeg kunne bruke til hva jeg ville fordi stipend dekket husleie og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digert hus, to barn og mann som jobber mye. Vaskehjelp en gang i uken, hun bruker 6 timer hver gang (ha fire bad bla.) Betaler 120 kr svart. Nødvendig luksus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1824.

Mye man kan betrakte som svart arbeid. Staten har desverre lagt opp til at det blir mye svart arbeid og ser ikke noe galt i det på slik type arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, om det er så lett, så hvorfor ikke gjøre det selv? ;) Ja, det er TUNG jobb når en har mange kunder.

 

Svart jobbing er fortsatt ulovlig, selv om det "bare" gjelder en vaskehjelp i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. hver uke, 180 kr + moms, de er her i 2-3 timer litt avhengig av hva som skal gjøres. Med 2 stk i 100% ++ jobber bruker vi heller tiden til noe annet med ungene.

 

Veldig mange som anser det som helt greit å betale svart, må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 450 kr svart for å vaske en leilighet på 125 kvm da jeg var student. det tok meg ca to timer. da tørker jeg støv på alle rom, vasker flater, sofaen, de to veggdekkende speilene, begge badene, tørker av bord stoler, støvsuger, mopper alle rom osv..

 

Så fikk jeg ekstra betalt for å vaske ned dører og sliter, vaske ned hele badet (tak/vegger), vaske hele kjøkkenet innvendig/utvendig, luke, vaske ned terrassen...

 

Det er ikke en psykisk krevende jobb, men en fysisk en. jeg krabbet iallefall rundt på alle fire for å få vasket i kriker og kroker og man blir sliten i kroppen av det. Jeg vasket 2 leiligheter i uken og tanken på å jobbe som det på heltid hadde ikke jeg roket iallefall, så all ære til de. men nå er jeg pirkete av meg og sitter med en q-tips langs linjene på doen for at alt skal bli helt rent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er sjokkert over hvor lett de fleste ser ut til å ta svart arbeid.

 

Mine kunder kan ikke/vil ikke ha svart arbeid, for de har jobber eller moral nok til å forstå sammenhengen i det store og hele. Derfor har jeg jobber, og flere vil det bli etterhvert:)

 

Jeg har i tillegg godt rykte, pga at jeg vissnok gjør en grundig og god jobb. Har hørt mye rart om folk som har vasket hjemme hos andre.........

 

Og en ting til - dersom dere åpner dørene for en dere vet jobber svart. Hva om denne stjeler? Dere kan ikke anmelde, for hva skal dere forklare tilgangen til huset med? Ikke kan dere klage, ikke få noe rettet. For der er ingen dere lovlig kan stille til ansvar ;) Dere har selv latt personen ha tilgang til ALT dere eier ;) OG dere har selv brutt loven i og med at dere har ansatt noen dere betaler svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sagt med dette(har firma), og ja, jeg krever at det er ryddet. For ellers vasker jeg bare rundt rotet. Kan flytte enkelte ting, men dette er da avtalt med huseier.

 

Mine kunder liker dette, for det gjør at de klarer å holde det mer ryddig :) Jeg vil ikke ta i personlige ting, klær og og papirer. Jeg vasker huset, ikke personene som bor der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre det selv du da siden det er så lett! Og så kan du ta alle de andre husene som vaskehjelpen din må ta i samme slengen! Så hun må vaske for å få det til å gå rundt siden hun får så rævva betalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi rydder først. Egentlig ypperlig, for da får vi en grundig ryddings hver 2. uke. (Rydder jo selvfølgelig innimellom ellers også, altså.) Er jo det som tar så lang tid hvis vi skal vaske selv; først jobben med å rydde, og så vaske etterpå i tillegg.

 

Hilsen hun som betaler 180 + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har ei som er skoleelev og som vasker på badet samt tørker litt støv i stua og vasker over golvene... Hun får 250,- for arbeidet og hun kommer en gang i uka.. Svigermor synes det er herlig at noen tar vaskinga, men jeg synes ikke denne jenta gjør noen god jobb. Hun vasker ikke under stoler og størvsuger ikke under bord osv.. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1837.

Poenget mitt er at jeg hadde vasket huset mitt selv hadde jeg jobbet mindre og hatt en mann som også gjorde det samme. Men med 4 unger, full jobb så får jeg ikke tiden til å strekke til.

Ikke fordi det er slitsomt...

Vaskehjelpene har dette som jobb, likt som jeg har min jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun gjøre det da, for 250 kroner gangen? Da må en spare sin tid, slik at en får best mulig timesbetaling.

 

Forklar og i tillegg betal mer, så får dere en jobb dere er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...