Gå til innhold

Jeg og samboeren er ikke helt enige (ang å "hjelpe" til med flytting)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren kom hjem i dag og sa han kunne tjene 3000 kroner i morgen, han jobber som avløser, og av og til kan han gå uten intekt en periode, nå har vi hatt en slik periode, jeg har "mammaperm" (rakk ikke å jobbe inn nok til permisjons penger)

Men, så er det det da, det han kan tjene disse 3000 kronene på: Han skal laste opp en lastebil, kjøre i 18 timer, losse og kjøre 18 timer hjem igjen. Jeg mener da at disse pengene blir for lite, i forhold til pengene han får, han må jo overnatte også, og dette dekker ikke han som skal flytte. Dette gir da 83 kroner timen, så jeg ser ikke hvordan dette kan være lønnsomt?

 

Så dere ser min side da, ser jeg ikke har forklart den: Han kapper og selger ved i tillegg til jobben sin, og i morgen og overimorgen er de eneste dagene det er spådd fint vær denne uken her vi bor, og han har en bestilling på 12 kubbikk og en på 6 kubikk med ved denne uken, han tjener bedre på dette, desuten er han ikke da borte i 36 timer. Jeg har ikke førerkortet enda, så om det skjer noe med ungen eller meg, må jeg kontakte noen som bor 1 time unna oss for å få hjelp.

 

Mener dere jeg er urimelig som ber han si nei til flytte jobben?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttejobben høres ut som en idiot-avtale med knappenåler og glansbilder som betaling.

Nei, du er ikke urimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttejobben er da ikke en jobb.

Dersom han skal ta den så bør han be om dekning etter feks statens reiseregulativ, får han det i tillegg til timelønn på kr 83 så begynner det å hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider