Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Har hatt lite lyst på og interesse for sex de siste årene, noe som resulterer i at det blir temmelig lenge mellom hver gang. Jeg elsker mannen min, men har bare ikke lyst på ham på den måten. Tenker og fantaserer heller ikke om sex med andre. Greier å nyte sexen de gangene vi har det, men det virker bare som et ork å begynne på det. Mannen min vil mye oftere enn meg, og har brukt å mase en del. I det siste har han prøvd å være romantisk, og har begynt å overraske meg med blomster, gaver og slikt. Det burde vært kjempekoselig, men jeg greier ikke la være å tenke at han gjør det fordi han vil ha noe igjen for det. Nå har jeg fått et diamantsmykke, uten at det er noen bestemt anledning. På den ene siden blir jeg kjempeglad for smykket, men jeg tenker at han forventer sex. Jeg har fortsatt ikke lyst, og det føles helt feil å gjøre det for å "betale tilbake". Hva skal jeg gjøre? Kan vel ikke gi det tilbake heller, har ikke lyst til å være kjip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Om han forventer sex i bytte for gaver, eller penger, så betrakter han deg som en hore og det er ingen god ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #3 Del Skrevet 27. juni 2011 Har du vurdert snakke med ham? Det er helt utrolig hva kommunikasjon kan gjøre. Ellers så har også du et ansvar for deres sexliv og forhold. Når balansen er så skjev som du beskriver, så bør jo noe gjøres. Du synes sex er et ord. Hvorfor? Snakk sammen om det. Ok, du er kanskje sliten. Hva kan gjøres med det? For meg virker det som om han forsøker å gjøre noe med situasjonen ved å få deg glad, så i mine øyne har han nå tatt et initiativ til å løse noe han nok føler er et problem. Menn er praktiske, og de handler gjerne heller enn å snakke. Hva med å følge opp initiativet hans ved å finne ut av dette? Du kan faktisk gjøre noe med din egen innstilling til sex og din manglende lyst. Men du må kanskje jobbe for det. "Tvinge" deg til å fantasere om sex, tenke tilbake på gode sex-opplevelser, kanskje lese litt erotiske noveller? Onanere? Jo mer sex og sexuelle fantasier man har, jo mer får man faktisk lyst på sex også. Men aller viktigst. Du MÅ snakke med mannen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Tror nok ikke han betrakter meg som en hore, men det er jo derfor jeg får den litt ugne følelsen av å skulle takke på den måten. h.i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Del Skrevet 27. juni 2011 Vi har jo snakket om det. Litt vanskelig å ta opp akkurat dette med gavene synes jeg, for han vil neppe innrømme at han forventer sex. Jeg vet jo ikke sikkert om han gjør det derfor heller. Får bare en litt ekkel følelse av at det ligger bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg tror ikke han forventer å få sex tilbake for gavene. Jeg tror heller han vil gjøre noe fint for deg og behandle deg bra, slik at du får det bedre på alle måter (hva det nå måtte være som ligger til grunn). Men joda, sex er vel en del av det som kan bli bedret, men tviler på at det er den eneste årsaken til oppmerksomheten. Akkurat den tankegangen ligger vel heller i hodet ditt. Menn er ofte enklere og mindre utspekulerte enn hva vi vil tro ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Han prøver nok å være hyggelig med deg for at du skal ha det fint, og når man har det fint, er man mer troende til å ha lyst på sex Synes overhodet ikke det er ekkelt, og jeg synes det er litt fælt at du ser sånn på det. Det er mannen din, ikke en løs forbindelse. Ta imot gavene uten å problematisere det, men jobb aktivt for å få tilbake lysten. Sexlivet er en viktig del av et samliv og en god helse. Akkurat som små gaver og hyggelig opomerksomhet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Er du skada eller ødelagt sånn mentalt sett, deprimert kanskje? Et vanlig råd for småbarnsforeldre i tidsklemma som sliter med lyst og romanse er jo at mannen i forholdet skal se mer hva som trengst hjemme med husarbeid og unger, slik at fruen skal få overskudd tilbake, samt vise at han setter pris på henne, med gaver og oppmerksomheter. Man selger seg ikke for hjelp til oppvasken av den grunn. Å ha et godt og ra sexliv er jo noe begge skal streve etter, på lik måte som et godt samliv ellers. Han kan umulig vinne om det er slik du tenker på han. Han kan umulig bli i et sexløst ekteskap i lang lang tid. Kjemp litt for mannen din og forholdet deres, jobb med lysten og snakk sammen. Vær ærlig om dette med gavene også snakke sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg er gift med en mann som nok synes at sex er av de viktigste ting i et forhold. Fungerer ikke sexen er forholdet så godt som over. Etterhvert har jeg begynt å skjønne dette, da vi har opparbeidet oss et fantastisk sexliv. Vi har hatt veldig lite sex i det siste, mye som har skjedd før og etter fødsel til lillemann på 5 mnd. Min mann har vært tålmodig, og jeg vet at han har ønsket sex hver kveld, men har vært tålmodig og ventet. Dette fordi han vet at sexlivet vårt ikke er dødt, men bare satt på vent. Jeg er veldig innstilt på å gjøre mitt for at sexlivet vårt skal bli som før. Og vi prater mye om sex, hva vi har gjort før og hva vi ønsker oss. Spenningen er der fortsatt. Så spørsmålet er vel: Er du interessert i et bra sexliv med mannen? For da er du nødt til å ta tak i problemet, snakk med mannen din, ha kosekvelder, klin litt, får tilbake romantikken! Ikke stress, men kos dere sammen, bli forelsket, bli kåte! Men er du ikke interessert er det vel dødfødt hele greia... Kan godt hende han gir gaver for at han vil ha sex. Han vil vel vre romantisk, tror vel på det at damer tenner på romantikk. Gjør vi ikke det? Så isteden for å lure for deg selv og spørre dib-damene; ta deg en real prat med mannen din! Eneste som funker;) Her er en link med noen tips... http://www.dagbladet.no/2011/06/24/tema/samliv/klikk/helse/17052720/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Del Skrevet 27. juni 2011 Kvinner må ha kommunikasjon for å ha sex Menn må ha sex for å kommunisere... Han har sikkert hørt at "hvis du gjør noe pent for henne, så kommer hun til å bli mer glad, og en glad kone betyr en glad mann (legg hva du vil i det.. hehe)" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 Si bare at han må slutte å mase om sex. Enkelt og greit. Og ta imot gavene. Jeg har selv mange diamanter pga litt av det samme. Men jeg gidder ikke gi sex som betaling for noen gave som helst. Det må bare bli slutt på maset, slik at du får en sjanse til å kjenne lyst av deg selv Diamanter gir lite sexlyst, dersom en ikke blir tent av materielle verdier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #12 Del Skrevet 27. juni 2011 Ærlig talt så synes jeg du trekker slutninger litt for kjapt. Hva om dette er hans måte å vise deg at han er glad i deg og er redd for å miste deg? Det er ikke sikkert at han tenker at blomster = sex. Menn har også følelser. Det er nok du som må snu litt rundt på tankesettet ditt. Når det er sagt så må det jo også sies at sex i ekteskapet er en viktig del av det hele. Det er mange damer, sikkert menn også, som har brent seg på å ikke være så interresert i sex. Før eller siden vil partneren søke andre løsninger dersom man ikke får det man trenger i forholdet. Det kan føre til brudd eller utroskap eller rett og slett bare en misnøye som vil være lite hyggelig å leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #13 Del Skrevet 27. juni 2011 "Har ikke lyst til å være kjip?" Litt for sent til det gitt, du er jo dødskjip. Stakkars mann. Ikke bare gir han kjæresten blomster og diamanter, uten at hun blir glad for det. I tillegg har kjæresten hans det synet på sex, at det er noen slags form for betaling som hun kan gi ham. Du framstiller det mannen din gjør som noe tvilsomt og uhederlig. Det er vel ikke en dårlig ting at han har lyst på kjæresten sin vel? Hvorfor kan du ikke bare ha sex med mannen din da? Du skriver jo at du nyter sexen når dere har det. Hvis problemet er at det virker som et ork å begynne, så handler det vel mest om at du ikke gidder å strekke deg så langt? Kan du ikke gjøre såpass for mannen din? Ta deg sammen jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #14 Del Skrevet 27. juni 2011 Menn gjør ikke ting som dette uten grunn. De har alltid en baktanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #15 Del Skrevet 27. juni 2011 Hvis du er sliten på grunn av at du må gjøre det meste husarbeidet, og det er derfor du mangler sexlyst? Kanskje du kan tipse mannen din om at du heller vil ha hjelp med husarbeidet enn diamantsmykker og blomster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå