Gå til innhold

Mange som ikke har fått skattepengene ennå ????????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg venter og venter men ingen penger. håper de kommer snart, skal ha dåp om 13 dager så trenger de pengene + at vi drar på ferie mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått dem heller.

Tror det er fordi vi ikke sendte inn arealmål på huset da de krevde det. Brydde oss ikke med å sende det inn, men angrer litt nå, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å JADDA... har ikke fått så mye som et brev i posten om hvor mye vi får igjen en gang!!!! å jeg trenger også pengene når jeg nå er ferdig som student og ikke har fått jobb enda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo ganske tydelig at de som ikke sendte inn måla på bolig ikke får nå...

 

Jeg har forøvrig fått mine.

 

Ligger oppgjøret på altinn? Isåfall kan du se dato for utbetalingen der. Ligger den ikke der, er den ikke klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel som regel på altinn... og hvis du ikke har registrert deg at du skal ha beskjed på altinn, og ikke har fått i posten, så får du ikke i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er er at vi skrev alt av renter over på mannen fordi jeg ikke har betalt skatt men fikk barnehage rentene og diverse på meg. så derfor vet vi ikke hvor mye vi får igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg med :) Men kan du ikke logge inn på altinn og se da? Eller du har kanskje sjekka...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål av bolig??? brev i posten??

sjønner ingenting jeg. Hadde ingen endringer eller noe så regnet med å få de nå ja.

mannen fikk restskatt så hele ferien må jeg betale + barndåpen. kjenner jeg blir litt svett nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka på Altinn, men det står ikke noe der nå. er jo selvangivelsen som sambo fikk tidligere, men etter vi endret så fikk vi ikke noe nytt brev hvor det står hvor mye han får igjen. men pappa fikk brev på fredag hvor det sto hvor mye han fikk igjen etter endringene og at det skulle være utbetaling denne uka. men vi har ikke fått noe brev i posten! aner ikke om vi skrev på noe boligmål. og uansett så mister man ikke retten på skattepengene sine pga det. det ble jo ført opp bolig areal på selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått skattepengene, men grunnen er nok fordi det er jeg som skylder skatteetaten penger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De målingene som skulle sendes inn en eller annen gang våres (eller i fjor, husker ikke??) er en del av dette, jo. Dersom det ikke ble gjort, så får man ikke pengene nå.

 

Har du ikke fått oppgjøret på altinn, så kommer heller ikke pengene i denne omgang. Tror det står rimelig greit forklart på skatteetaten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått hverken brev eller penger enda. Det ligger heller ikke noe på altinn. Det er første året på 15 år hvor jeg ikke har fått det i juni. Vi sendte inn de målene på huset innen fristen. Jeg er gloforbanna på den jævla skatteetaten. Alt av etater her i landet stinker! De roter til det meste og kommer seg unna med det. I fjor fikk jeg aldri noe oppgjør for ene barnet mitt før jeg etterlyste det i slutten av november. De hadde glemt det. H*n blir skattet for seg selv. Nav og skatteetaten har jeg langt oppe i halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen selvfølge å få skatteoppgjøret i juni, selv om du har levert innen fristen. I år er det 4 datoer oppgjøret kommer, og fra hver av de 4 datoene så kan det ta 1-2uker før man får eventuelle skattepenger tilgode inn på konto.

 

Det er mange mennesker som bor i Norges land, og alle kan ikke få oppgjøret sitt i juni. Og hvert eneste år er det tilfeldig hvem som får oppgjøret når. Så å ta det for gitt at oppgjøret kommer nå i juni, er igrunn ikke så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og selv om man leverte det skjemaet man skulle i oktober i fjor, så er det ikke sikkert det sto på selvangivelsen.

 

Vi leverte inn arealmåling skjemaet innen fristen, men det sto ikke på selvangivelsen alikevel. Måtte føre det inn før vi leverte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dato for utbetaling, jeg har fått skatteoppgjøret på alltinn, men ingen penger på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo for meg er det en selvfølge å få det i juni. I alle år har det vært to oppgjør. Og stort sett er det vel selvstendig næringsdrivende og deres ektefeller som har fått oppgjøret i juni og andre med spesielle saker.

 

Nå har de plutselig 4 oppgjør! Det syns jeg er å gå feil vei. Å bruke ett år på et oppgjør syns jeg er latterlig langt behandlingstid! De burde skjemmes og heller prøvd å få flere oppgjør i juni og ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte skatteetaten, og fikk beskjed om at jeg får 17 august :)

Dette fordi målene på huset ikke var sendt inn. Jeg står fortsatt som medeier på huset som min x og jeg bodde i, og skjøtet rakk ikke å bli tinglyst, og når han ikke har sendt inn de nye målene, så blir jeg "straffet" også. Det ble jo opplyst at dem ikke har lov til å holde igjen pengene til folk pga dette, men det gir dem jo pokker i.

Men pengene kommer minst like godt med i august, så det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...