Gå til innhold

Må kjøpe nytt bilsete. Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 mnd må få seg et nytt bilsete nå, men jeg aner ikke hvilket vi skal kjøpe. Vil helst kjøpe et hun kan ha lenge. Og som ikke er for dyrt.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale følgende:

1) Kjøp et sete som er PLUS-testgodkjent! Det er en svensk test av bilseter som stiller svært strenge krav. Veldig mange seter består den ikke! Jeg har ikke link til den nå, men du finner den kjapt ved et Google-søk.

2) Velg et bilsete som kan brukes BAKOVERVENDT til 25kg. Mange bilseter går bare til 18kg bakovervendt, og det er mange barn som vokser ut av dem lenge før de blir fire år.

3) Prøv bilsetet i bilen før du kjøper det.

Jeg har fulgt 1+2, men må nok innrømme at jeg har syndet mot punkt 3. ;) Jeg henter Britax Hi-Way på posten i morgen. Satser på at det passer, vi har allerede et annet bakovervendt sete fra samme produsent som gjør det, så jeg krysser fingrene!

Skrevet

Jeg har også syndet mot punkt 3 :P

Hentet maxi cosi mobi`n på posten i går, hehe. Det passet i bilen heldigvis!

Skrevet

Jeg har et til punkt:

Prøv babyen i stolen :)

Vi kjøpte ny stol til lillegutt på 5,5 mnd nettopp, og han ble alt for liten i stolene som gikk helt opp til 25 kg. Vi valgte derfor en som går til 18 kg fordi jeg synes han sitter mye bedre i denne.

Skrevet

jeg har nettopp kjøpt besafe iZi combi til min STORE gutt på 5 mnd.

det er jeg superfornøyd med!! er litt monteringsjobb om man bruker bare beltet.. så jeg er glad jeg kun har det i min bil :P men det ser virkelig ut som han sitter trygt og godt! og ikke minst: han smiler stooort hver gang jeg setter han i setet ;) så det tyder på at han også trives ;)

det tar litt plass bakovervendt da :P men jeg tenker at mitt barns sikkerhet er mye viktigere enn passasjerens comfort ;)

jeg kjører mondeo stasjonsvong og det går helt greit. ingen passasjerer som har klaget på dårlig plass ennå i allefall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...