Gå til innhold

jeg har lappen, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har ikke kjørt siden jeg kjørte opp for 1 år siden(2 ganger kanskje i år)!Var så uheldig etter 5-6 ganger og fikk en bil i baken(hans feil da)og særlig etter det har jeg vært helt skjelven!!!

 

Jeg gruer meg i dagevis hvis jeg vet jeg MÅ kjøre!Jeg blir uvel, kaster opp,svetter og gråter...synes det er helt grusomt!!!

Jeg føler meg ikke 100% på bilen vår heller og føler heller ikke at jeg kan kjøre så bra som jeg vil!Har kvelt bilen noen ganger:(

 

Nå har jeg tenkt å spørre min mamma om hun vil "øvekjøre" sammen med meg uten barn i bilen, bare oss slik at jeg kan roe meg og hun kan hjelpe hvis jeg lurer på noe!

 

Er dette teit?:S Jeg er 22 år forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill deg en time med en kjørelærer. Ikke din mor eller noen sånne, men en kjørelærer. Og forklar angste din når timen begynner.

 

Det er ikke teit, men bare noe en kan trenge hjelp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme angsten og har ikke kjørt på minst 5 år. Kom igang igjen ihvertfall hvor lengre tid det tar hvor verre blir angsten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare en kjørelærer/lærerinne her og hun vil jeg helst ikke tilbake til...:s

 

da er mamma et bedre alternativ for meg. Hun har hatt lappen i 20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, kjenner meg litt igjen i forhold til det å ha angst etter man har krasjet. Jeg var passasjer i en bil som krasjet. Fikk etter det heeelt noia av å sitte i bil. Haatet det. Nektet å kjøre selv også. Tok med ca en mnd hvor jeg bet tenna sammen å satte meg i en bil igjen. Sakte men sikkert gikk det greit, å jeg følte med tryggere.

 

Øvelseskjør med mamman din. Begynt pent i rolig område. Øv på bakkestart ol ting som du trenger å kunne. Bli trygg på bilen du skal kjøre. Tving det selv rett å slett. Alle kan ha ett uhell, øvelse gjør mester. Men ikke la angsten overvinne deg. Ta det tid å øv igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har jeg ringt henne og hun sa klart hun kunne hjelpe meg!!!:) Gruuuuuer meg nå....

jeg føler meg egentlig som en tosk som ikke kan bedre særlig siden jeg HAR lappen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke teit i det hele tatt!

Høres lurt ut!

MEN kanskje like gjerne høre med kjørelæreren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme problem! Helt grusomt!

 

Det der hjalp meg, var 1! time med (husker ikke hva det heter, tror det er tankefeltterapi?) det der har gått på tvn.

 

Kostede 600 for 1 time. Alle pengene verd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke teit. Det er lurt! Da blir du en tryggere sjåfør, og det er jo bare bra. Når du kjører så sjeldent, er det ikke rart du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at dere ikke dømmer meg og kommer med sleipe kommentarer:)

 

Ja, jeg kjører så sjelden at jeg føler jeg har glemt både instrument og kjøring generelt:(

 

Jeg har kjørt ca 10 ganger etter jeg fikk lappen, noe som max tilsvarer 3 timer kjøring!:S

 

Jeg har aldri vært interessert i å kjøre, men følte jeg MÅTTE ha det nå når jeg ble gravid og mannen fikk ny jobb hvor han er mye borte. Føler jeg fikk lappen pga jeg var så nær termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...