Gå til innhold

bare jeg som ikke se på priser når jeg handler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nå tenker jeg først og fremst på matvarer.Større varer som telefoner og biler må jeg nok sjekke pris på først;)

 

Jeg aner ikke hva enkelte ting koster bortsett fra noen få ting som melk(ca 13 kroner)...

 

mamma mener jeg burde vite det:P hehe...hva koster ei grændis da?50 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet som regel prisene ja. Og ser på priser, for plutselig kan man gjøre gode kjøp på bra kjøtt etc.

 

Lurt å følge med litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger alltid med på prisene, ikke fordi jeg nødvendigvis skal gjøre et kupp, men det er viktig å ha oversikt over sitt eget forbruk. Hva man bruker penger på, enten det er husleie, bil eller mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri på priser og har ikke peliling på hva ting koster i matbutikken.

 

Jeg er derimot veldig opptatt av kvalitet og har relativt god oversikt over hvilke næringsstoffer de "vanlige" matvarene har, hvilke ingredienser som brukes, tilsetningsstoffer osv.

 

Så her prioriteres sunnhet og kvalitet foran pris.

 

Kan ikke ha fokus på alt heller! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser alltid på priser, og plukker med meg flere hvis f. eks det vaskepulveret jeg bruker er på tilbud. Uansett hvor mye penger man har, og vi har mye, så lønner det seg jo å følge med, sammenligne og være litt bevisst når man handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Brasil, kan si at sjalusi er svært vanlig der, på mange måter er det forventet, og damene lager drama av en annen verden for de minste ting. Bestevenninnen min kuttet meg ut en periode fordi kjæresten hennes hadde blitt med meg til en annen del av byen for å få sydd en kjole hos svigerinnen hans. Det var katastrofe og jeg måtte da skjønne at jeg ikke kunne ta bussen til xx med han. Jeg så ikke problemet men det var det virkelig.

 

En del gutter er scum der nede, gjerne beach-bums eller tilsvarende, som vil gjøre hva de vil med hvem de vil. Jeg hadde alliert meg meg med moren hans. En brasiliansk jente vil helst ha en mann som bor hjemme for da kan moren kontrollere han. Allier deg med henne og få henne til å snakke din sak. Og hører han ikke etter få noen av venninnene hans til å dra ut med deg. Du skal se at han ikke setter like stor pris på det nei.

 

For egentlig er kjæresteri (namorar) veldig sentralt i brasiliansk ungdomskultur, og de er veldig mye med kjærestene sine, mye mye mer enn hva jeg var vant med i norge - så syns egentlig det skurrer litt men kanskje han har bodd så lenge i Norge at han har tatt med seg noen uvaner herfra også. Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke på prisene når jeg handler, men her vi bor kan jeg di fleste prisene utenat pga har jobba der i 5 år (2 år som butikksjef, og skifter da prislappene selv;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på prisene men jeg kjøper jo det jeg skal ha for det.

Men fks jeg vet at svineknoke ofte er på tilbud så det kjøper jeg ikke til fullpris.

føllger med på tilbud i tilbusavisene som kommer og handler inn fks kjøttdeig når det er på tilbud. men type melk og brød som man kjøper daglig omtrent kjøper jeg uten å tenke på prisen for man vet jo sånn ca hva de kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mer eller mindre på priser, men bryr meg ikke. Spiser biff mange ganger i uken og kjøper akkurat det jeg har lyst på. Handler alltid på Meny også. Så kan det også nevnes at vi bruker alle våre penger på mat og. Shopper nesten ikke klær eller andre ting. Sikker på at det går med kanskje 2000 i uken på mat..ikke har ungen kommet enda engang:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...