Gå til innhold

Når du irriterer deg over unger som spiser is hver dag og fireåringer som bruker smokk, ja da bør du

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dette er en helt grusom historie, og det er klart det er ting som setter ting i perspektiv.... men selv om man har det bra i livet, kan man reagere på ting rundt seg..

jeg har selv en jente med hjertesykdom, og reagerer alikevel når jeg ser en 4 åring med smokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff! nå begynte jeg å gråte! stakkars lille gutt! =(

utrolig lik min gutt.....

hvor er bhg personalet sier jeg!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forferdeligt... i slike tilfeller så har jeg heller lyst og ta ut dattera mi fra barnehagen og være hjemme med henne...

Ulykker kan skje i hjemmet også, men i barnehagen er man (i min datter avdeling) 3-4 voksne på 10 barn.. og 15 barn på stor avdeling.. så man her jo litt merr tilsyns til barnet sitt om det er hjemme.

Men som foreldre kan man ta forhåndsregler på fks utetøy barnet bruker.. og barrnehagen kan ta forhåndsregler på fks og ha lekesoner på hvor man kan bruke de forskjellige lekene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig nydelig gutt! Han må være noe av det vakreste jeg har sett og med DE fine øynene!

Trist historie. Fryktelig trist og jeg beundrer hans foreldre som ikke gir opp, men som står på og som ikke lar seg knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg selv ble mor til et sykt barn tenker jeg ikke så mye over hvorfor andre gjør som de gjør. Jeg passer mine saker og gjør det som passer for barnet mitt og det får andre gjøre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Er helt j... grusomt. Dette skjedde i nabo barnehagen hvor jeg jobber. Kommer aldri til å glemme. Det satte meg i tanker om jeg ville ha ansvar for andres barn. Barnehageyrke er ikke alltid en dans på roser Ulykker kan skje når som helst.

Tenker ofte på lillevennen og familen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tragisk!

Prøver å være bevisst på dette med å ikke irriterer meg på bagateller.

Ble mor i voksen alder, og følte meg nesten "nyrelgiøs" da jeg fikk barnet mitt etter mye strev.

Sender en varm tanke ut i det store rom,(uten å helt vite adressaten) med takk for at jeg har et nydelig, friskt barn hver eneste kveld.

Hjertet gråter når man leser en slik blogg. Så grusomt, vondt og sorgfullt vakkert å lese....Føler meg heldig og ydmyk.....Og jeg ble nesten fristet til å høre om barnet mitt ville ha en is nå, rett før leggetid....

Så flink hun er til å skrive, hun som har bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så grusomt tragisk..

Jeg har lest gjennom bloggen helt siden jeg så dette innlegget tidligere i dag. Og jeg skreik slik at jeg måtte gå å fjerne sminken og pusse nesen. Dette er så trist så trist..:( Stakkars lille gutt...

Husker godt da jeg hørte om ulykken i Ålesund (jeg bor rett utfor)

Alle snakket om dette, hvordan kunne noe slikt skje i en barnehage. Hvor var personalet??

Har tenkt mye på denne gutten, hvordan det har gått med han...

Livet er så altfor skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Jeg sier ikke at alle bagatellene i livet er uviktige, for vi lever tross alt i det lille perspektivet, men vi kan ha godt av å se det store perspektivet også. Om vi gjør det oftere, tror jeg vi lettere tålererer småting slik at vi blir mer fornøyd. Det er utrolig mye tid vi kaster bort på småtterier som egentlig ikke betyr noe.

Når vi blir klar over at lykken ikke varer evig, blir vi kanskje flinkere til å verdsette det vi har?

Dessuten er motivet mitt for å skrive dette innlegget å vise hva som kan være konsekvensen av nyhetsoverskrifter. Ikke ofte vises det til hvor hardt skadet barn kan bli etter slike ulykker. Det begrenses til å si at barnet overlevde, noe som kan forlede folk til å tro at alt blir bra.

Det hver enkelt av oss kan gjøre er å ikke kle ungen i klær som har snorer, bruke hjelm til og med ved bruk av sparkesykkel og aldri bruke hjelm når ungen ikke sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...