Gå til innhold

Være borte fra barn i tre uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere vet at der fins jobber som krever at en er borte i 2-3-4-5-6-7 uker ikke sant? Tilogmed lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjør visst det. Det er noe som heter at barna skal ha 3 uker ferie med far på sommeren og hvis man er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er babyen som regel ikke 8 mnd gammel, og hvis mor er på jobb er som regel far hjemme, eller omvendt.

Her er det snakk om at både mor og far skal på ferie i 3 uker, til og med storebroren skal de ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe problem, så lenge EN AV FORELDRENE er med barnet de ukene. Da har barnet sin sikkerhet og trygghet, for foreldre er vel likestilt?

 

Dersom begge foreldrene reiser fra barnet, er saken en helt annen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget handler om at mor og far og storebror skal dra 3 uker på ferie til thailand, mens minsten på 8 mnd som være hos sin mormor.. det er ikke greit. Hadde en av foreldrene vært hjemme, hadde det vært en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det vel relativt sjeldent at BÅDE mor og far innehar en slik jobb og er borte i månedsvis SAMTIDIG, er det ikke?

 

For så lenge en av foreldrene er sammen med barnet, så stiller saken seg helt annerledes.

 

Når det er sagt så skal det MYE til for at jeg velger en jobb som betyr at jeg kan risikere at babyen min ikke kjenner meg igjen når jeg kommer hjem fra jobb. For det er faktisk risikoen dersom man reiser fra en baby i 3-4 uker eller mer, og jeg for min del hadde ikke orket tanken på at babyen min skulle glemme hvem mamma var, uavhengig av om det var jobb, ferie eller hva som helst annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...