♥lykkelig♥ Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Har i det siste lagt merke til at jenta mi har begynt og sikle masse. Det er jo normalt. Hun spiser nesten opp hendene sine, det er jo også normalt. Men hun har de siste dagene vært litt varm. Har ikke hatt temperaturmåler i hus, sambo er og kjøper det i dag. Isted kikket jeg inn i munnen hennes, og nede så jeg en hvit prikk... Kan det være tenner på gang? Vet at det er veldig individuelt. Noen er født med tenner, andre får det ikke før sent.. Men er det noen som så en hvit prikk slik som dette når det var en tann på vei? Eller er dette noe annet?
Millamor - 77 Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Er som jeg skulle skrevet det selv. Min er 14 uker. Sikler er helt vill etter hendene i munn og litt urolig nå og da. Ser også en liten hvit prikk nede. Sjekker om den blir større, men tar vel litt tid.
Gjest Madolyn Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Vår gutt på 11 uker har også begynt å sikle masse, og å suge på hånda si de siste 1-2 ukene. Kanskje dette bare er noe som "skjer" når de er i ferd med å runde 3 måneder?
Gjest LillyBelle65 Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 Jenta vår på nå 3mnd har siklet og vært helt vill etter hendene sine siden hun var tre uker. Det er helt normalt å sikle og ville ha hendene i munnen. Det mest "normale" når det gjelder tannfrembrudd er jo at de kommer rundt 6-10mnd alder. Dette er jo selvfølgelig individuelt, men det kan gå flere uker iblant mnd før tennene bryter fram. Det er også en del babyer som får hvitaktige flekker i slimhinnen på gommene før tennne kommer, dette er små fettansamlinger som forsvinner av seg selv. Hvis barna deres har vondt eller det er irritabelt og h*n blir sutrete kan dere jo kjøpe dentinox på apoteket som dere kan smøre på gommene deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå