Gå til innhold

Inspirert: Hva kjøpte du til deg selv/baby som du ikke kunne levd uten og hva var helt bortkasta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først det mest bortkastede jeg kjøpte var bleiebøtte. Ble anbefalt det av ei venninne til x'en... bortkastet penger.

 

Det mest fornøyde var bæresele som jeg fikk av ei venninne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns stellebord er noe tull..det Må du liksom ha.Kan bare legge et pledd på gulvet.Da er det ingen fare for at barnet detter ned heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 1524, men på en annen side så er den jo fin å ha for de som sliter med ryggen?

 

jeg personlig hadde egentlig ikke brukt for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det beste, utenom det mest åpenlyse som vogn og bilsete, egentlig ingenting. jeg tror jeg fint kunne klart meg uten ganske mye egentlig;) men en ting jeg synes er gull verd er badestolen.

 

bortkasta: stellebord og babybjørn bæresele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babygymmen vi fikk i gave er det beste vi har fått/kjøpt utenom seng/vogn da. Det er en babygym med matte der det er 2 bøyler som går i kryss og som er bevegelige (til ca 500 kr). Jenta vår elsker å ligge på den og sparke på bøylene slik at den beveger seg. Det har hun gjort i flere uker nå. Jeg kjøpte en babygym selv der hun bare kan bruke armene. Den er ikke like populær, men det er sikkert fordi hun er så ung enda (8 uker).

 

Bortkasta er noen typer klær, jeg ville ventet med å kjøpe masse klær til du ser hva du liker/hva som passer ungen. Jenta vår er litt rund rundt magen, slik at mange bukser er bla ikke brukt. Og bodyer som kneppes i siden i stede for å tas over hode synes vi er upraktisk. Ble anbefalt å kjøpe mye av det da det var så praktisk. Vi synes ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle vogna vi låner til å ha på balkongen, slik at vi slipper å dra vår opp og ned i leiligheten. Han sover i timesvis der ute på dagtid, og i ukesvis var vugging i vogn den eneste måten å få ham til å sovne på kveldene.

Smokkesnor! Kunne levd uten, men da måtte jeg dratt på enormt mange smokker hver gang jeg går ut. :-)

Melkeoppsamlere de første ukene da brystvortene var på sitt såreste. Unngikk at BHen skrapte mot huden.

 

En del klær var fullstendig bortkastet her i huset til liten baby, feks tjukke og stive dongeribukser og kortermede bodyer. Ellers har vi ikke kjøpt noe før vi har sett at vi har trengt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha: Vogn!!

Vippestol (snuppa satt og koste og lekte seg oppi den)

 

trong ikke:

 

Dongribukser (Aldri brukt, har hatt et par å nå er snuppa 2 år)

 

Sete/stol til å ha i badekar (Aldri brukt)

 

badetermometer (Aldri brukt, klarer og kjenne om det er varmt eller kaldt)

 

Masse klær i str 50-62, hun lå bare der, og var som regel varm så det har jeg lært til denne gang. Brukte kun body og strømpebukser.

 

Bleiebøtte

 

sånn smokkeholder til og henge smokken i jakken med, ALDRI brukt.

 

Sikkert MYE annet også som jeg ikke kommer på! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycallen bruker vi veldig mye!

 

Bleiebøtte var totalt bortkastet! Badekar i stellebordet ble brukt fra ca 4 mnd til ca 6 mnd. Først bada jeg han i vasken, og etterpå var det lettest å dusje han, eller bruke en liten balje! Så hadde klart meg helt fint uten det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Har helt lik oppfatning som 16:58 på hva vi måtte ha og hva som var bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke levd uten:

 

Melkeoppsamlere til å ha inni bh, for å unngå gnissninger på syyykt såre brystvorter. Var redningen for ammingen her hvertfall!

 

Bæresjal!! Har en genial CBC, og en angelpack. Brukes hver eneste dag. Manduca har jeg også kjøpt, skal bruke den fra 5 mnd tenker jeg.

 

 

Bortkastet har vært vogn. Lille har dessverre vognskrekk, så den rådyre og flotte vogna står og skinner i gangen, helt ubrukt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vi var veldig fornøyd med at vi hadde var:

* Vogn

 

*Stellebord ( jeg slet\sliter med bekkenet, kunne ikke vært foruten det)

 

*Lekegrinden som vi kunne regulere bunnen på ( med to små hunder så var det ett bedre alternativ enn gulvet, han sov også mye der på dagtid)

 

* Gasskluter, kunne ikke få nok. Jeg brukte de da jeg ammet han og han har alltid brukt de som kosekluter. Vi har en hel haug, men bytter nesten hver dag. Så de er flittig i bruk enda han er 16 mnd :o)

 

*Vippestolen med vibrering.

 

Ting vi egentlig ikke trengte:

* snekkerbukser og hettegensere da han var baby. Veldig upraktisk

 

*Bæresjal og bæreseler. Jeg prøvde en gang, men jeg følte at han datt utt av sjalet og bæreselen var vond å ha på. Så fikk aldri sikkelig greie på det.

 

*Flaskesterilisator. Det holdt med oppvaskmaskinen og koking. Vi hadde heller ikke plass til den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vi bruker flere ganger dagen er:

Vannkoker, hadde ikke klart oss uten

Vogn

 

Hva jeg kunne klart meg uten:

Leander vugge, så fint ut men vesla likte den ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stellebord, vippestol og vannkoker var kjekke saker

 

lekegrind, ammepute, mikrosterilisator ble ikke brukt noe særlig. Klær med hette, lite stretch, glidelås og harde i stoffet ble og kjapt kutta ut, vi har helle ikke brukt baby callen vi kjøpte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha:

-vogn

-stellebord

-myke bomulssklær, gjerne body med knepping i siden!

- bæresele (vi måtte reise ofte med fly da han var baby)

-hjelmlue. Ikke lekkert, men det eneste som ikke sklir ned i øynene.

 

Bortkastet:

 

-bleiebøtte. Stinkbombe! Posene stinker parfyme, æsj!

-fancye klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Vippestolen med during i rompa ! fantastisk :)

+ Melkemixer med bateri.

+ Bæresele

 

- ammepute

-bleiebøtte

- sånne laken med plast på-

 

,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...