Gumman :-) Skrevet 27. juni 2011 #1 Del Skrevet 27. juni 2011 Vi skal i gang med husbygging til høsten! Jippi!! :-) Noen som kan tipse meg om blogger om husbygging? Er så moro å se hvordan andre gjør det og det er et supert sted å hente inspirasjon, men synes det er vanskelig å finne frem til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2011 #2 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg har en, men problemet er at vi ikke har fått kommet oss i gang enda pga sinnsykt lang søknadsprosess. Men du må gjerne lese om prosessen så langt da :-) http://vibyggerosshus.blogg.no/ Har dere fått godkjent søknader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 27. juni 2011 :-) Det ser ut som dere har et kjempeprosjekt på gang. Her er vi på budsjett, så jeg innså raskt at jeg ikke kom til å få drømmehuset, men tror det blir bra likevel. Vi har byggesøknaden inne, men har ikke fått svar enda.Tror imidlertid ikke det skal by på store problemer, da området ble regulert til bolig for kun et par år siden og huset er helt i tråd med reguleringsplanen. Skjønner frustrasjonen deres og håper det snart ordner seg slik at dere kommer igang. Og krysser fingrene for at ingen kommer og stikker tilsvarende kjepper i hjulene hos oss! Har tenkt å blogge litt om husbygginga jeg også på vartnyehjem.blogg.no, men er helt fersk på blogginga og det blir først og fremst for å sortere litt egne tanker og holde familie og venner oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. juni 2011 #4 Del Skrevet 27. juni 2011 Gumman: Kutt ut hele badekaret! Det var badekar i huset her da vi kjøpte det, men det er nå definitivt ute og kommer aldri inn igjen. Skjønner ikke poenget med badekar - må dusje for å bli rein, synes jeg. ;-) Uten badekar har du plutselig mye mer plass å boltre deg på - og bad på 6-7 kvadrat er ikke lite. Har ett bad på under 5 kvadrat og det funker helt supert, mens det andre badet her i huset er mye mindre og der funka det veldig greit også med vegghengt stellebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Takk for kommentar! :-) Så godt å høre at noen mener at 6-7 kvadrat ikke er lite!! Helt enig i at man må dusje for å bli rein! Men nå har det seg slik at det ikke finnes noe sted jeg slapper av så godt som i badekaret, så for meg er det terapi i hverdagen. Så tar jeg en dusj etterpå... Og junior elsker også badekaret... Men vegghengt stellebord er jo et godt tips om det blir trangt! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvordan fikk du til å tegne slike planleggingstegninger digitalt? Det vil jeg også gjerne gjøre :-) Håper virkelig dere slipper samme prosess som oss på søknad ja. Vår skulle bare ta tre uker fordi vi hadde absolutt alt klart (mener vi), men så viste det seg at kommunen var uenig, og dermed tar det tiiiid. Surt. Men, men, en dag får vi nok svar vi også. Masse lykke til med deres prosjekt :-) Kjekt å lese en annen sin husbyggingsblogg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aktivegutter Skrevet 28. juni 2011 #7 Del Skrevet 28. juni 2011 Går du inn på Norske interiørblogger sin nettside så ha de samlet en god del blogger om husbygging (litt langt ned på siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 28. juni 2011 Det kan du gjøre her: http://www.roomsketcher.com/no/ , så da er det bare å kose seg.... :-) Jeg har brukt denne mye(!!!). Gull verdt før vi spikra planløsningen i alle fall (har tegnet selv i samarbeid med byggfirma). De har godt utvalg av møbler, materialvalg o.l og mulighet til å ta "vanlige" bilder eller ovenfra, samt 360graders visning. For meg ble det mye enklere å se det for meg når jeg gjorde det slik enn når jeg bare satt med planskissa. :-) http://www.room328.no/ har noe lignende (som har mye større utvalg på bad i alle fall), men jeg likte den øverste her best, og det er den jeg har brukt til tegningene du så i bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 28. juni 2011 Takk for tips. Skal se der jeg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libido- Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 http://villawikan.blogspot.com/ Vi har begynt med støping nå =) Er en stund siden bloggen er blitt oppdatert, da vi har vært på ferie. Men det blir nok bedre fremover =) Hvilken stil skal dere bygge i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 1. juli 2011 Supert! :-) Gleder meg til å følge med. Når har dere planer om ferdigstillelse? Stilen vår blir nok ganske tradisjonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libido- Skrevet 1. juli 2011 #12 Del Skrevet 1. juli 2011 Huset kommer fra Latvia om 4 uker. De bruker 6 uker på å ferdigstille det =) Håper vi er inne til september =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman :-) Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 4. juli 2011 Oi! Det var raskt!!! .-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå